//
کدخبر: ۱۷۱۴۱۸ //

معاون زنان و خانواده رئیس جمهوری: نداشتن مهارت های ارتباطی خانواده ها را متزلزل کرده است

معاون زنان و خانواده رئیس جمهوری گفت: نداشتن مهارت های ارتباطی و عدم گفت وگوی سالم همسران، خانواده ها را متزلزل کرده که البته فضای مجازی هم مزید بر علت شده است.

معاون زنان و خانواده رئیس جمهوری: نداشتن مهارت های ارتباطی خانواده ها را متزلزل کرده است
به گزارش فرتاک نیوز،

معصومه ابتکار عصر شنبه در بازدید از پژوهشگاه حوزه و دانشگاه قم افزود: طرح «گفت وگوی ملی خانواده» با هدف احصاء آسیب های خانواده ها و ارائه راهکارهای مناسب با مشارکت انجمن جامعه شناسی ایران در سراسر کشور برگزار می شود. 
وی از برگزاری نشست های علمی و همفکری متعدد با حضور صاحبنظران و فعالان در عرصه زنان و خانواده خبر داد و گفت: دولت برای تحکیم خانواده ها در کشورمان، طرح های مختلفی را برای قبل و بعد از ازدواج ارائه کرده است و امیدواریم گام های مؤثری در این جهت برداریم.
ابتکار با اشاره به برنامه ها و اقدامات شورای فقهی و حقوقی معاونت زنان و خانواده، خاطرنشان کرد: مسائل گوناگون بر اساس مطالعات انجام شده و مطالباتی که در جامعه وجود داشته است، در این شورا کاملا مورد بحث و بررسی قرار گرفته است. 
وی با اشاره به ارائه لایحه های گوناگون به دولت در رابطه با مسائل زنان و خانواده که برخی از آنها در قوه های قضائیه و مقننه معطل مانده است، اظهار داشت: امیدواریم پژوهشگران و نخبگان حوزوی و دانشگاهی در موضوعات مختلف به فرآیند قانونگذاری در این رابطه کمک کنند. 
ابتکار در بخش دیگری از سخنان خود، تقریب حوزه و دانشگاه را مسأله بسیار مهم و تأثیرگذاری دانست و گفت: باید بتوانیم هرچه بیشتر دیدگاه این دو نهاد بسیار مهم و تأثیرگذار را از بعد نظری و کاربردی به یکدیگر نزدیک کنیم. 
وی با بیان اینکه اگر حوزه و دانشگاه با مسائل واقعی و جاری در جامعه ارتباط برقرار نکنند، دچار مشکلات جدی خواهیم شد، گفت: یکی از مهمترین مسائلی که همواره به عنوان یک دغدغه جدی در کشورمان مطرح بوده، مسائل مربوط به زنان و خانواده است. 
ابتکار با اشاره به نظرات و دیدگاههای پیشرو و نوآورانه حضرت امام خمینی(ره) در رابطه با مسائل زنان، تصریح کرد: ایشان در این عرصه، دریچه های جدیدی را گشودند که یکی از دستاوردهای آن، تحولات ارزشمند جامعه زنان در چهار دهه گذشته است. 
وی با اشاره به وجود برخی مشکلات و دغدغه ها در حوزه زنان، برخی از اقدامات معاونت زنان و خانواده رئیس جمهوری در این راستا را مورد توجه قرار داد و گفت: امروز باید بتوانیم الگوی متعالی همچون حضرت فاطمه زهرا(س) را برای زنان و دختران امروزی تبیین کنیم. 
معصومه ابتکار معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری امروز در سفر یک روزه به شهر مقدس قم، ضمن افتتاح نخستین دوره مطالعات زنان در دانشگاه ادیان و مذاهب، از وضعیت زنان و دختران در روستای قنوات و یک کارگاه صنایع دستی در قم بازدید و با آیت الله بیات زنجانی دیدار و گفت و گو کرد. 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۷۱۴۱۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان