//
کدخبر: ۴۵۶۴۰۹ //
آشپزی | کروسان پنیری

کروسان پنیری | بهترین دستورش اینه!

در اینجا دستور تهیه کروسان پنیری را بصورت کامل و مرحله به مرحله برای شما دوستان آماده کرده ایم.

 کروسان پنیری | بهترین دستورش اینه!
به گزارش فرتاک نیوز،

یادتونه قبلا دستور کروسان نوتلا رو داده بودم؟ این دقیقا همونه ولی بجای نوتلا میتونید توشو با پنیر پر کنید، هر پنیری که دوست دارین و به هر مقدار که دلتون میخواد میتونید استفاده کنید، ترجیحا پنیر سفید صبحانه بزارید خوشمزه تر میشه ، حتی میتونید یه کم مغز گردوی خورد شده هم توش بزارید.

انصافا هر دوشون عصرونه و یا صبحونه های خیلی خوشمزه ای هستن ، امتحان کنید تا به حرفم برسید :)خمیرش خمیر کروسان نیست و با خمیر معمولی درست شده ولی اگه خمیر مخصوص کروسان میخواید میتونید از پکیج نیمه آماده خمیر کروسان رو تهیه کنید و باهاش کروسان درست کنید.

مواد لازم برای کروسان پنیری:

شیر : 1  لیوان

تخم مرغ : 1 عدد

خمیر مایه :  1 ق غ

آرد :  حدودا 3 لیوان

کره : 100 گرم یا روغن مایع   1/3 پیمانه

نمک :  1/4 ق چ

شکر :  6 ق غ

پنیر :  به میزان لازم

1 زرده تخم مرغ و 2 قاشق شیر : براى رومال

کنجد : براى تزئین

طرز تهیه:

اول خمیر مایه و یک قاشق از شکر دستور رو با کمتر از نصف لیوان آب گرم مخلوط میکنیم و درشو میبندیم و 10 دقیقه اى میزاریم عمل بیاد.میدونید که میزان دمای آب نباید داغ باشه و گرنه این موجودات نازی نازی و حساس میمیرن ، اگه هم سرد باشه که اصلا شروع به واکنش نمیکنن و خمیر مایه مون عمل نمیاد ،

پس میتونید اینجوری بسنجید که انگشت کوچیکتون رو بزارید تو آب به قدری گرم باشه که دستتون نسوزه و یا اینکه زیر ظرفتون رو دست بزنید و حرارتش رو تشخیص بدین ، اشکال نداره کم کم دستتون میاد و یاد میگیرید.

بعد از یک ربع اگه دیدین کف نکرد و همونطور مونده میفهمید که یا اشکال از دمای آب بوده یا اینکه خمیر مایه تون از تاریخ انقضاش گذشته. چیزی که همیشه باید رعایت کنید تازگی این خمیر مایه هاست که تاثیر مهمی توی خمیر خوب داره . برای نگهداریش هم بهتره بزارین تو فریزر و یا یخچال و هر بار که استفاده میکنید زود برگردونید سر جاش، اینجوری موندگاری خیلی طولانی خواهد داشت.

خب حالا همه مواد به جز آرد رو باهم مخلوط میکنیم (اگه از کره استفاده میکنید قبلش ذوبش کنید).آرد رو کم کم به مواد اضافه میکنیم و ورز میدیم، تا جایى آرد اضافه میکنیم که به دست نچسبه، مایه خمیر عمل اومده رو هم تو این حین اضافه میکنیم.خوب ورز میدیم مثلا به مدت 10 دقیقه تا خمیر نرم و لطیفى بدست بیاد.

ظرف گودى رو چرب میکنیم، خمیر رو توش میزاریم، روشو میپوشونیم و تو جاى نسبتا گرم میزاریم یکى دو ساعت استراحت کنه.وقتى خمیر ور اومد و خوب استراحت کرد رو سطح صاف آرد پاشى شده پهنش میکنیم و با وردنه صاف میکنیم و تقریبا نازک پهن میکنیم و با کاتر برشهاى مثلثى شکل در میاریم، تو قاعده هر مثلث یه مقدار پنیر میزاریم و به سمت راس مثلث رول میکنیم، حالا دو طرف گوشه خمیر رو میگیریم و یه کم به داخل میکشیم که حالت بگیره.

زرده تخم مرغ رو با یه کم شیر رقیق میکنیم رومال میکنیم و کنجد میپاشیم.میزاریم تو فر از قبل گرم شده با دماى 180 درجه و حدودا 20 دقیقه یا تا وقتى کروسانها طلایى بشن میپزیم.اگه تا نیم ساعت هنوز روشون طلایى نشده بود میتونید چند دقیقه گریل رو روشن کنید.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۵۶۴۰۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان