//
کدخبر: ۴۵۴۳۷۵ //
طرز تهیه سیب زمینی با قارچ و پنیر

سیب زمینی با قارچ و پنیر، بدون فر و در کمترین زمان!

دیگر نگران کثیف شدن فر خود نباشید! با این دستور پخت ساده، می‌توانید سیب زمینی با قارچ و پنیر را به راحتی در قابلمه و در کوتاه‌ترین زمان ممکن تهیه کنید.

سیب زمینی با قارچ و پنیر، بدون فر و در کمترین زمان!
به گزارش فرتاک نیوز،

سیب زمینی با قارچ و پنیر یکی از خوشمزه ترین و جذابترین غذاهایی است که طرفداران بسیار زیادی هم دارد. پیر و جوان به آن علاقه دارند و بعید می‌دانم جز تعدادی انگشت شمار آن را دوست نداشته باشند!

اگر شما هم جزو علاقمندان سیب زمینی با قارچ و پنیر هستید ولی به دلیل نداشتن فر نمی‌توانید آن را در منزل درست کنید به هیچ عنوان ناراحت نباشید. هیچ مشکلی نیست که راه حلی نداشته باشد. شما می‌توانید این غذا را خیلی ساده روی گاز درست کنید بدون اینکه طعم آن فرقی داشته باشد.

پس آستین‌های همت را بالا بزنید و خیلی سریع اقدام کنید. مطمئن باشید بعد از این، خیلی دیگر از غذاهایی که نیاز به فر دارند هم به زودی با همین شیوه تهیه خواهید کرد.

مواد لازم:

download (67)

طرز تهیه:

سیب زمینی‌ها را بشویید و پوست بگیرید و به صورت خلالی خرد کنید. بعد از اینکه آنها را خرد کردید باز هم یکی دو بار خوب بشویید تا نشاسته آنها تا حد زیادی از بین برود. بعد از شست و شو سیب زمینی‌ها را خشک کنید.

یک تابه را روی گاز بگذارید و مقداری روغن بریزید و اجازه بدهید روغن به خوبی داغ شود. سیب زمینی‌های خلالی شده را داخل روغن بریزید و بگذارید خوب سرخ شوند. حرارت را کم کنید تا مغز سیب زمینی‌ها هم پخته شود. نمک، فلفل سیاه و زردچوبه را هم به مقدار دلخواه به آن اضافه کنید و بعد از اینکه کار سرخ کردن سیب زمینی‌ها تمام شد از تابه دربیاورید.

قارچ‌ها را بشویید و ورقه‌ای خرد کنید. در همان تابه که سیب زمینی‌ها را سرخ کرده بودید قارچ‌ها را هم با مقدار کمی روغن ولی حرارت بالا تفت بدهید تا آب نیندازند. به قارچ‌ها هم نمک و فلفل سیاه بزنید و بعد از اینکه خوب تفت خوردند آنها را هم از تابه بیرون بیاورید.

کف تابه مورد نظرتان را که باید حتما نچسب باشد کمی چرب کنید و سیب زمینی‌ها را بچینید. روی آن مقداری پودر پاپریکا و پودر سیر بریزید. حالا نوبت به پنیر می‌رسد. به مقدار دلخواهتان پنیر روی تمام قسمت‌ها قرار بدهید و بعد قارچ‌ها را پخش کرده و روی همه سطح سیب زمینی‌ها را بپوشانید. حالا فقط وقت این است که در تابه را بگذارید، حرارت را کم کنید و به مدت 15 تا 20 دقیقه اجازه بدهید که این غذا روی گاز بپزد. وقتی پنیرها ذوب شدند غذای شما حاضر است. نوش جان بفرمایید!

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۵۴۳۷۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان