//
کدخبر: ۴۵۴۳۷۴ //

کوکوی لوبیا سفید: طعمی بی‌نظیر با کمترین امکانات

به دنبال یک غذای خوشمزه، مقوی و کم‌هزینه هستید؟ کوکوی لوبیا سفید را امتحان کنید! این غذا با ساده‌ترین مواد اولیه و در کوتاه‌ترین زمان آماده می‌شود و طعمی بی‌نظیر دارد.

کوکوی لوبیا سفید: طعمی بی‌نظیر با کمترین امکانات
به گزارش فرتاک نیوز،

نقش حبوبات در حفظ سلامت بدن ما خیلی زیاد است اما کمتر از آنچه که باید به آنها توجه می‌شود. معمولا در آشپزی ایرانی چند نوع از حبوبات بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرند که نقش آنها هم در خورش‌هاست و در کوکو و کتلت خیلی کمتر به سراغ آنها می‌رویم.

اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که لوبیا سفید را فقط در کنار نخود و آن هم در آبگوشت می‌شناسید این دستور غذا مال شماست! بهتر است این کوکو را درست کنید تا ببینید چقدر طعم جذاب آن دوست داشتنی است و به راحتی می‌توانید یک غذای نانی با فیبر و خاصیت بالا درست کنید که مورد علاقه تمام افراد خانواده قرار بگیرد!

به توصیه راهنماتو اعتماد کنید و بدون گوشت و مرغ این کوکو را بپزید. قطعا عاشقش خواهید شد!

مواد لازم:

download (66)

طرز تهیه:

اگر بخواهیم انصاف به خرج بدهیم این کوکو جزو ساده‌ترین‌هاست و مواد مورد استفاده در آن واقعا هزینه‌ای برای شما که ندارد هیچ، بلکه همیشه در دسترس است!

در ابتدا لوبیا را از شب قبل خیس کنید و چند بار آب آن را عوض کنید. لوبیا سفید به نسبت لوبیا قرمز و لوبیا چیتی زودتر می‌پزد.

سیب زمینی‌ها را بشویید و پوست بگیرید و به همراه لوبیا سفیدها در یک قابلمه حاوی آب بریزید و اجازه بدهید خوب بپزند. در این مرحله اصلا عجله نکنید چون تنها زمانی که صرف می‌شود در همین بخش است و بقیه راه خیلی تندتر و راحتتر طی خواهد شد! بعد از اینکه پخته شدند آنها را آبکشی کنید و زمان بدهید تا خوب سرد بشوند.

جعفری‌ها را پاک کنید و بشویید و خرد کنید.

لوبیا سفید و سیب زمینی‌های پخته را با هر روشی که برایتان راحتتر است مخلوط کنید تا بافتی یکدست و نرم و منسجم داشته باشید. اینکه از چرخ گوشت استفاده کنید یا داخل خردکن و غذاساز بریزید به خودتان بستگی دارد.

بعد از اینکه لوبیا سفید و سیب زمینی‌ها را حسابی میکس کردید با جعفری‌های خرد شده، آرد سوخاری، آرد نخودچی، ادویه‌ها و تخم مرغ‌ها ترکیب کنید و خوب هم بزنید و ورز بدهید تا همه مواد با هم یکی بشوند.

از این قسمت به بعد مانند کوکو و کتلت‌های دیگر وارد عمل بشوید.

یک تابه را روی گاز بگذارید مقداری روغن سرخ کردنی داخل آن بریزید و اجازه بدهید خوب داغ بشود. از مواد کوکو بردارید و در دستتان به هر شکلی که دوست دارید درآورده و در روغن با حرارت پایین گاز هر دو طرف کوکوها را سرخ کنید.

بعد از اینکه تمام مواد تبدیل به کوکوی سرخ کرده شد غذای شما حاضر است و با هر نانی که تمایل دارید نوش جان کنید.

نکته مهم و قابل توجه حضور آرد سوخاری و آرد نخودچی است. به هیچ عنوان این آردها را نادیده نگیرید چون باعث می‌شوند کوکوی شما وا نرود.

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۵۴۳۷۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان