//
کدخبر: ۴۵۱۸۶۷ //
آشپزی| آبگوشت لپه و مرغ

آموزش کامل آبگوشت لپه و مرغ | برای عزیزانتون درستش کنید!

یکی از غذاهای خوش طعم ایرانی ها، آبگوشت لپه و مرغ است که حاوی مواد متنوعی می باشد، برای مشاهده این آموزش آشپزی در ادامه با ما همراه باشید.

آموزش کامل  آبگوشت لپه و مرغ | برای عزیزانتون درستش کنید!
به گزارش فرتاک نیوز،

در اینجا دستور تهیه  آبگوشت لپه و مرغ را بصورت کامل و مرحله به مرحله برای شما دوستان آماده کرده ایم.

مواد لازم 

ران و سینه مرغ ۳ تکه

لپه ۱ لیوان

بلغور گندم ۱ قاشق غذاخوری

پیاز ۱ عدد درشت

رب گوجه فرنگی ۲ قاشق غذاخوری

سیب زمینی ۳ عدد متوسط

لیمو عمانی ۲ عدد

مرزه خشک ۲ قاشق غذاخوری

نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی

زردچوبه و روغن به مقدار کافی

دستور پخت آبگوشت لپه و مرغ

مرحله اول

برای درست کردن آبگوشت لپه و مرغ مجلسی ابتدا باید لپه و یک پیمانه آب را داخل یک کاسه ریخته و برای مدت حداقل ۲ ساعت منتظر بمانیم تا لپه ها در آب بمانند. در این مدت یک پیاز را به صورت نگینی ریز خرد کرده و سپس در یک تابه به همراه کمی روغن تفت داده تا به اصطلاح پیاز شفاف شود.

مرحله دوم

پس تفت خوردن کافی پیاز، مقداری ادویه شامل نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به آن افزوده و برای دقیقه دیگر نیز تفت دادن را تا ترکیب شدن کامل پیاز و ادویه ادامه می دهیم. در مرحله بعد گوشت مرغ را که به صورت تکه ای خرد کرده ایم به تابه مخلوط پیاز اضافه می کنیم.

مرحله سوم

تفت دادن مرغ را تا زمان تغییر رنگ گوشت ادامه داده و وقتی به خوبی سرخ شد، لپه های خیس خورده  را آبکشی کرده و با مواد موجود در تابه حدود دو دقیقه تفت می دهیم، سپس رب گوجه فرنگی را به مواد افزوده و مجدد همه مواد را با همدیگر مواد تفت می دهیم تا رنگ رب گوجه فرنگی کاملا باز شود.

مرحله چهارم

در این مرحله مقدار ۴ لیوان آب و مواد تفت خورده را در یک قابلمه ریخته و حرارت زیر قابلمه را برای سریعتر جوش آمدن آب، زیاد می کنیم. بعد از رسیدن به دمای جوش، حرارت زیر قابلمه را کم می کنیم تا مرغ و لپه با هم بپزند. بعد از پخت مواد، سیب زمینی و بلغور گندم را به قابلمه می-افزاییم.

مرحله پنجم

در این مرحله کافی است صبر کنیم تا آبگوشت آماده شود. در ۳۰ دقیقه انتهایی پخت، لیموعمانی هایی را که از قبل با چنگال سوراخ کرده و برای ۱۵ دقیقه در آب جوش به منظور گرفته شدن تلخی قرار داده بودیم، به قابلمه آبگوشت اضافه می کنیم.

مرحله ششم

در کرحله آخر کار باید صبر کرد تا آبگوشت جا بیفتد. پس از اینکه آبگوشت جا افتاد میزان ادویه آنرا با چشیدن امتحان کرده و در صورت نیاز به مقدار دلخواه نمک، فلفل سیاه و ادویه اضافه می کنیم. در آخر پودر مرزه خشک را به قابلمه اضافه می کنیم.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۵۱۸۶۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان