//
کدخبر: ۴۴۳۹۶۴ //
آشپزی| مرغ چیلی

طرز تهیه مرغ چیلی | حتما درستش کنید!

همراهان همیشگی امروز با طرز تهیه مرغ چیلی در خدمت شما هستیم.لطفا تا انتها با ما باشید.

طرز تهیه  مرغ چیلی | حتما درستش کنید!
به گزارش فرتاک نیوز،

در اینجا دستور تهیه مرغ چیلی را بصورت کامل و مرحله به مرحله برای شما دوستان آماده کرده ایم.

مواد لازم برای ۴ نفر

مرغ خرد شده نیم کیلو

پیاز نصف یک عدد

سیر ۳ حبه

زنجبیل تازه ۲ سانت

سویا سس ۱ قاشق سوپ خوری

آب ۴ قاشق سوپ خوری

پودر چیلی ۱ قاشق سوپ خوری

فلفل سیاه نصف قاشق سوپ خوری

نشاسته ذرت ۸ قاشق سوپ خوری

روغن کنجد یک سوم پیمانه

مواد لازم برای سس

پیاز نصف یک عدد

فلفل دلمه ای قرمز نصف یک عدد

فلفل سبز ۱ عدد

سویا سس ۱ قاشق سوپ خوری

شکر قهوه ای یا عسل ۱ قاشق سوپ خوری

پودر چیلی نصف قاشق سوپ خوری

سرکه ۲ قاشق سوپ خوری

نشاسته ۲ قاشق سوپ خوری

آب ۴ قاشق سوپ خوری

دستور پخت مرغ چیلی

مرحله اول

ابتدا پیاز، سیر و زنجبیل را در مخلوط کن یا غذاساز ریخته و مخلوط کنید تا کاملا له شود. این مخلوط را کنار بگذارید. ظرفی برداشته و داخل آن آب بریزید.

مرحله دوم

تکه های مرغ را بدون پوست برش داده و استخوان ها را در بیاورید و به قسمت های دو سانتی متر برش دهید و داخل به ظرف بگذارید. نیمی از مخلوط سیر و پیاز و زنجبیل را روی مرغ بریزید. همچنین به آن فلفل قرمز و سیاه بزنید.

مرحله سوم

سس سویا را روی مرغ بریزید و همه مواد را هم بزنید تا مرغ خوش طعم شود. روی ظرف را بپوشانید و حداقل ۲ ساعت در یخچال بگذارید تا استراحت دهید. پس از استراحت، ظرف را از یخچال در آورده و آب اضافی آن را دور بریزید.

مرحله چهارم

در این مرحله نشاسته ذرت را اضافه کنید. و مرغ ها را هم میزنیم تا تمام تکه های مرغ کاملا با نشاسته آغشته شود. درون یک تابه مقداری روغن ریخته و روی حرارت بگذارید.

مرحله پنجم

مرغ ها را در ماهیتابه بگذارید و سرخ نمایید. دو طرف هر قسمت از مرغ باید به طور کامل سرخ گردد. سپس مرغ را از ماهیتابه در آورده و کنار بگذارید. سپس باید سس مرغ را تهیه نمایید پس یک کاسه بردارید.

مرحله ششم

نشاسته و آبی که برای سس آماده کرده بودید را با هم مخلوط نمایید. یک کاسه دیگر برداشته و در آن سس سویا، پودر فلفل قرمز، سرکه و شکر قهوه ای ریخته و هم بزنید.

مرحله هفتم

بقیه مخلوط پیاز، سیر و زنجبیل را افزوده و مخلوط کنید. سپس مخلوط نشاسته و آب را که آماده کرده اید را به مخلوط سس افزوده و هم بزنید تا یکدست گردد. در ماهیتابه ای مقدار کمی روغن ریخته و زیر آن را روشن کنید تا داغ شود.

مرحله هشتم

فلفل سبز و پیاز و فلفل دلمه ای را نگینی خرد نمایید و همه را با هم در تابه ریخته و با روغن تفت دهید. وقتی مواد خوب سرخ شدند و پیاز طلایی شد به آن سس آماده شده را بزنید. سپس با مواد دیگر خوب مخلوط کنید و روی حرارت قرار داده و منتظر بمانید تا بجوشد.

مرحله نهم

در نهایت مرغ های سرخ شده را به آن افزوده و هم بزنید تا سس به مرغ ها مزه دهند. وقتی کمی به جوش آمد و سس غلیظ گردید مرغ آماده است. می توانید این غذا با زرشک پلو سرو نمایید.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۴۳۹۶۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان