//
کدخبر: ۴۳۵۶۵۰ //
آشپزی| پیتزا مکزیکی

پیتزا خوشمزه | طرز تهیه پیتزا مکزیکی !

همراهان همیشگی امروز با طرز تهیه پیتزا مکزیکی در خدمت شما هستیم.لطفا تا انتها با ما باشید.

پیتزا  خوشمزه | طرز تهیه  پیتزا مکزیکی !
به گزارش فرتاک نیوز،

در اینجا دستور تهیه پیتزا مکزیکی را بصورت کامل و مرحله به مرحله برای شما دوستان آماده کرده ایم.

مواد لازم

خمیر پیتزا طبق دستور داده شده

سس گوجه‌فرنگی طبق دستور داده شده

گوشتِ چرخ‌کرده (گوساله) ۲۰۰ گ

روغن مایع ب.م.ل

ادویه تاکو ۱۵ گ

نمک و دانه فلفل سیاه (کوبیده‌شده) ب.م.ل

فلفل دلمه‌ای قرمز (خلالی خردشده) ۷۵ گ

فلفل هالوپینو (خردشده) ۳۰ گ

پنیر پیتزا (رنده شده) ۵۰ گ

۱/۲ قاشق چای خوری شکر (نرم و دانه ریز) را در ظرفی حاوی ۳۰۰ میلی لیتر آبِ ولرم بریزید، دو قاشق چای خوری مایه خمیر فوری را به آن افزوده و بگذارید بماند تا مایه خمیر کاملاً در آب حل شود. دو قاشق سوپخوری روغن زیتون و نیمی از ۵۰ گرم آرد سمولینا (الکشده) و ۲۰۰ گرم آرد نول (الکشده) را به آن اضافه و مخلوط کنید، سپس بقیه آرد سمولینا (الک شده) را به همراه ۲۰۰ گرم آرد نول (الک شده) و دو قاشق چای خوری نمک را به مخلوط بیفزایید و مواد را با دست مخلوط کنید. در این مرحله، می توانید از دست برای ورزدادن خمیر استفاده کنید. در ابتدا خمیر آماده شده بافت سختی دارد. خمیر را روی سطح آردپاشی شده قرار داده و بهمدت پنج تا هفت دقیقه با دست ورز دهید تا خمیر یکدست شده و بافت یکسانی پیدا کند. نحوه ورزدادن بدین صورت است، خمیر را دائما روی سطح صاف چرخانده و با فشار دو دست، آن را از خود دور کنید. این حرکت را چند بار تکرار کنید. خمیر آماده شده را به چند قسمت، تقسیم کرده و هر قسمت را به صورت گرد، فرم دهید. کاسه موردنظر را با کمی روغن آغشته کنید، سپس سطح چانه ها را نیز با مقداری روغن مایع، مرطوب کنید و در آن قرار دهید. روی ظرف را با سلفون پوشانده و خمیر را استراحت دهید تا حجم آن افزایش پیدا کند.یک عدد پیاز (نگینی خردشده) را در تابه‌ای حاوی یک قاشق سوپ‌خوری روغن زیتون، روی حرارت ملایم تفت دهید تا نرم و شفاف شود. ۲ حبه سیر (کوبیده‌شده) به آن بیافزایید و مجدداً تفت دهید سپس ۵۰۰ گرم پوره گوجه‌فرنگی، ۱/۴ پیمانه سرکه سفید، ۱۰ گرم آویشن تازه (پاک و خردشده)، یک قاشق چای‌خوری شکر قهوه‌ای، ۱/۸ قاشق چای‌خوری پودر میخک، ۱/۸ قاشق چای‌خوری پودر زنجبیل، مقداری نمک و فلفل سیاه به تابه اضافه کرده و به‌مدت ۱۰ دقیقه، مرتباً هم بزنید تا سس غلیظ و یکدستی حاصل شود سپس سس را از صافی رد کنید تا بافتی یکدست پیدا کند.در صورت عدم دسترسی به ادویه تاکو، می‌توانید از مخلوط پاپریکا، پودر پیاز، پودر فلفل قرمز تند، پودر زیره و نمک استفاده کنید.

روش تهیه

خمیر پیتزا و سس گوجه‌فرنگی را طبق دستورات داده‌شده، آماده کنید.

گوشتِ چرخ‌کرده را در تابه‌ای حاوی روغنِ داغ، روی حرارت ملایم تفت دهید تا تغییررنگ دهد و آبِ آن کاملاً کشیده شود. در حین این کار، گوشت را با قاشق چوبی، مرتباً از یکدیگر جدا کنید. ادویه تاکو، نمک و فلفل را به آن افزوده و به مدت یک دقیقه تفت دهید. پس از این مدت، سس گوجه‌فرنگی را به تابه اضافه کنید و هم بزنید تا کاملاً مخلوط شوند، سپس تابه را از روی حرارت بردارید.

خمیر آماده‌شده را با وردنه، به‌شکل دایره‌ای به قطر ۳۰ سانتی‌متر، روی سطح آردپاشی‌شده باز کنید. سینی داغ را از فر خارج کرده و خمیر را روی آن قرار دهید. فلفل دلمه‌ای و فلفل هالوپینو را روی خمیر بریزید، سپس پنیر پیتزا را روی آن بپاشید و پیتزا را به‌مدت تقریبی ۱۵ دقیقه در طبقه وسط فر گرم‌شده قرار دهید تا بپزد و خمیر آن ترد و طلایی‌رنگ شود. پس از پخت، پیتزاها را از فر خارج کرده، سس سالسای آماده‌شده را روی آن بریزید و سرو کنید.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۳۵۶۵۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان