//
کدخبر: ۴۳۵۶۴۴ //
آشپزی| پیتزا قارچ با طعم سیر

پیتزا قارچ با طعم سیر خیلی بی نظیره | برای عزیزانتون درستش کنین!

همراهان همیشگی امروز با طرز تهیه پیتزا قارچ با طعم سیر در خدمت شما هستیم.لطفا تا انتها با ما باشید.

 پیتزا قارچ با طعم سیر  خیلی بی نظیره | برای عزیزانتون درستش کنین!
به گزارش فرتاک نیوز،

در اینجا دستور تهیه پیتزا قارچ با طعم سیر را بصورت کامل و مرحله به مرحله برای شما دوستان آماده کرده ایم.

مواد لازم

خمیر پیتزا طبق دستور داده شده

سیر (کوبیده‌شده) ۲ حبه

آویشن (پودرشده) ۱ ق.چ

روغن زیتون ۳ ق.س

پنیر موتزارلا (ورقه‌ای خرد‌شده) ۱۲۰ گ

قارچ دکمه‌ای (ورقه‌ای خردشده) ۱۰۰ گ

نمک و دانه فلفل سیاه (کوبیده‌شده) ب.م.ل

جعفری تازه (پاک و خردشده) ۱۰ گ

۱/۲ قاشق چای خوری شکر (نرم و دانه ریز) را در ظرفی حاوی ۳۰۰ میلی لیتر آبِ ولرم بریزید، دو قاشق چای خوری مایه خمیر فوری را به آن افزوده و بگذارید بماند تا مایه خمیر کاملاً در آب حل شود. دو قاشق سوپخوری روغن زیتون و نیمی از ۵۰ گرم آرد سمولینا (الکشده) و ۲۰۰ گرم آرد نول (الکشده) را به آن اضافه و مخلوط کنید، سپس بقیه آرد سمولینا (الک شده) را به همراه ۲۰۰ گرم آرد نول (الک شده) و دو قاشق چای خوری نمک را به مخلوط بیفزایید و مواد را با دست مخلوط کنید. در این مرحله، می توانید از دست برای ورزدادن خمیر استفاده کنید. در ابتدا خمیر آماده شده بافت سختی دارد. خمیر را روی سطح آردپاشی شده قرار داده و بهمدت پنج تا هفت دقیقه با دست ورز دهید تا خمیر یکدست شده و بافت یکسانی پیدا کند. نحوه ورزدادن بدین صورت است، خمیر را دائما روی سطح صاف چرخانده و با فشار دو دست، آن را از خود دور کنید. این حرکت را چند بار تکرار کنید. خمیر آماده شده را به چند قسمت، تقسیم کرده و هر قسمت را به صورت گرد، فرم دهید. کاسه موردنظر را با کمی روغن آغشته کنید، سپس سطح چانه ها را نیز با مقداری روغن مایع، مرطوب کنید و در آن قرار دهید. روی ظرف را با سلفون پوشانده و خمیر را استراحت دهید تا حجم آن افزایش پیدا کند.

روش تهیه

خمیر پیتزا را طبق دستور داده شده آماده کنید.

خمیر آماده‌شده را با وردنه، به‌شکل بیضی به ابعاد ۳۰×۲۰ سانتی‌متر، روی سطح آردپاشی‌شده باز کنید. سینی داغ را از فر خارج کرده و خمیر را روی آن قرار دهید.

در ظرفی کوچک، سیر، آویشن و دو قاشق سوپ‌خوری روغن زیتون را با یکدیگر مخلوط کرده و سطحِ خمیر را با قلم‌موی مخصوص آشپزی، به آن آغشته کنید.

پنیر موتزارلا، قارچ، نمک، فلفل و بقیه روغن زیتون را روی خمیر ریخته و آن را به‌مدت تقریبی ۲۰ دقیقه در طبقه وسط فر گرم‌شده قرار دهید تا بپزد و خمیر پیتزا ترد و طلایی‌رنگ شود. پس از پخت، پیتزا را از فر خارج کرده، جعفری را روی آن بریزید و سرو کنید.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۳۵۶۴۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان