//
کدخبر: ۴۳۵۶۴۶ //
آشپزی| پیتزا کدوسبز

این نوع پیتزا سالم و مقویه | طرز تهیه پیتزا کدوسبز !

همراهان همیشگی امروز با طرز تهیه پیتزا کدوسبز در خدمت شما هستیم.لطفا تا انتها با ما باشید.

این نوع پیتزا سالم و مقویه  | طرز تهیه پیتزا کدوسبز !
به گزارش فرتاک نیوز،

در اینجا دستور تهیه پیتزا کدوسبز را بصورت کامل و مرحله به مرحله برای شما دوستان آماده کرده ایم.

مواد لازم

خمیر پیتزا طبق دستور داده شده

کدوسبز (باپوست و طولی خردشده) ۲ عدد

روغن زیتون ۱ ق.چ

پنیر موتزارلا (رنده‌شده) ۴۰ گ

پنیر فتا (خردشده) ۳۰ گ

اورگانو خشک (پودرشده) ۱ ق.س

نمک و دانه فلفل سیاه (کوبیده‌شده) ب.م.ل

۱/۲ قاشق چای خوری شکر (نرم و دانه ریز) را در ظرفی حاوی ۳۰۰ میلی لیتر آبِ ولرم بریزید، دو قاشق چای خوری مایه خمیر فوری را به آن افزوده و بگذارید بماند تا مایه خمیر کاملاً در آب حل شود. دو قاشق سوپخوری روغن زیتون و نیمی از ۵۰ گرم آرد سمولینا (الکشده) و ۲۰۰ گرم آرد نول (الکشده) را به آن اضافه و مخلوط کنید، سپس بقیه آرد سمولینا (الک شده) را به همراه ۲۰۰ گرم آرد نول (الک شده) و دو قاشق چای خوری نمک را به مخلوط بیفزایید و مواد را با دست مخلوط کنید. در این مرحله، می توانید از دست برای ورزدادن خمیر استفاده کنید. در ابتدا خمیر آماده شده بافت سختی دارد. خمیر را روی سطح آردپاشی شده قرار داده و بهمدت پنج تا هفت دقیقه با دست ورز دهید تا خمیر یکدست شده و بافت یکسانی پیدا کند. نحوه ورزدادن بدین صورت است، خمیر را دائما روی سطح صاف چرخانده و با فشار دو دست، آن را از خود دور کنید. این حرکت را چند بار تکرار کنید. خمیر آماده شده را به چند قسمت، تقسیم کرده و هر قسمت را به صورت گرد، فرم دهید. کاسه موردنظر را با کمی روغن آغشته کنید، سپس سطح چانه ها را نیز با مقداری روغن مایع، مرطوب کنید و در آن قرار دهید. روی ظرف را با سلفون پوشانده و خمیر را استراحت دهید تا حجم آن افزایش پیدا کند.در صورت عدم دسترسی به اورگانو، می‌توانید از آویشن استفاده کنید.

روش تهیه

خمیر پیتزا را طبق دستور داده‌شده، آماده کنید.

کدوسبزها را روی صفحه گریل چرب‌شده، از هر طرف به مدت سه دقیقه گریل کنید. خمیر آماده‌شده را با وردنه، به‌شکل مستطیلی به‌ابعاد ۳۰×۲۰ سانتی‌متر، روی سطح آردپاشی‌شده باز کنید. سینی داغ را از فر خارج کرده و خمیر را روی آن قرار دهید.

سطح خمیر را با قلم‌موی مخصوص آشپزی، به روغن زیتون آغشته کرده و کدوسبزها را روی آن بچینید.

پنیر موتزارلا، پنیر فتا، اورگانو، نمک و فلفل را به پیتزا افزوده و آن را به‌مدت تقریبی ۱۵ دقیقه در طبقه وسط فر گرم‌شده قرار دهید تا بپزد و خمیر آن ترد و طلایی‌رنگ شود. پس از پخت، پیتزا را از فر خارج کرده، آن را برش دهید و سرو کنید.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۳۵۶۴۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان