//
کدخبر: ۴۳۰۹۰۳ //
آشپزی| سوشی بیف تریاکی

طرز تهیه سوشی بیف تریاکی | خیلی جدید وشیکه!

همراهان همیشگی امروز با طرز تهیه سوشی بیف تریاکی در خدمت شما هستیم.لطفا تا انتها با ما باشید.

طرز تهیه  سوشی بیف تریاکی | خیلی جدید وشیکه!
به گزارش فرتاک نیوز،

در اینجا دستور تهیه سوشی بیف تریاکی را بصورت کامل و مرحله به مرحله برای شما دوستان آماده کرده ایم.

مواد لازم

برنج سوشی (طبق دستور داده‌شده) ۱۴۰ گ

گوشت قرمز ۲۰۰ گ

روغن مایع (مخصوص سرخ‌کردن) ب.م.ل

سویاسس ب.م.ل

جلبک خوراکی (نوری) ۱ ورق

سس تریاکی ۶۰ گ

کنجد سفید ۲۰ گ

سس واسابی ب.م.ل

ترشی زنجبیل (جینجر): ب.م.ل

برنج سوشی را بشویید، طوری‌که آبِ برنج شفاف شود، سپس آن را به‌مدت ۴۰ دقیقه در ظرفی حاوی آب سرد خیس کنید. در این فاصله، سس سرکه* را آماده کنید. برنج را در ظرف مخصوص پلوپز بریزید طوری‌که آب، از سطح برنج به اندازه یک بند انگشت بالاتر باشد (مهم‌ترین نکته برای پخت برنج سوشی، مقدار آبِ آن است). پلوپز را روی حالت پخت قرار دهید تا آماده شود. پس از پخت، برنج باید به حالت کاملاً پخته و لطیف رسیده باشد. برنج را در ظرف چوبی مخصوص (hangiri) ریخته و بلافاصله سس سرکه را روی آن بریزید و به‌آرامی با بادبزن (shamoji) هم بزنید تا برنج سرد شود. *برای تهیه سس سرکه؛ یک لیتر سرکه سفید را در قابلمه‌ای بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا دمای آن به ۷۰ درجه سانتی‌گراد برسد سپس ۳۰۰ میلی‌لیتر آب و ۶۰۰ گرم شکر به آن بیافزایید و کاملاً هم بزنید تا سس یکدست و شفافی به‌دست آید. مقداری نمک به آن اضافه کنید و بلافاصله پس از رسیدن به دمای جوش، آن را از روی حرارت بردارید و بگذارید سس خنک شود.در ظرفی، ۱/۴ پیمانه سویاسس، ۴ قاشق سوپ‌خوری شکر، ۱/۴ پیمانه سرکه بالزامیک، ۲ قاشق چای‌خوری زنجبیل (رنده‌شده) و یک حبه سیر (کوبیده‌شده) را بریزید و کاملاً هم بزنید.

روش تهیه

ابتدا برنج سوشی را طبق دستور داده‌شده، آماده کنید.

گوشت را به‌صورت طولی از قسمت وسط برش بزنید، سپس آن را در تابه‌ای حاوی مقداری روغنِ داغ، سرخ کنید تا طلایی‌رنگ شود.

یک قاشق سوپ‌خوری سویاسس را روی گوشت بریزید و بگذارید به‌مدت ۴ تا ۵ دقیقه، روی حرارت ملایم بماند تا سویاسس به‌خوردِ گوشت برود، سپس آن را از تابه خارج کنید و روی حوله کاغذی قرار دهید تا روغنِ اضافی آن گرفته شود.

حصیر سوشی (بامبو مت) را روی سطحی صاف پهن کنید و جلبک را روی آن قرار دهید، سپس برنج را به قطر یک سانتی‌متر روی جلبک پخش کنید (به‌طوری ‌که به اندازه یک بند انگشت از سمت بالای جلبک خالی بماند). گوشت مرینیت‌شده را روی برنج قرار دهید و جلبک را با استفاده از حصیر و نایلون، رول کنید. سوشی را به‌وسیله چاقوی مخصوص سرآشپز، به قطعات یک‌اندازه برش دهید، سپس روی آن‌ها، سس تریاکی و کنجد بریزید و ‌همراه واسابی، ترشی زنجبیل و سویاسس سرو کنید.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۳۰۹۰۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان