//
کدخبر: ۴۳۰۸۹۳ //
آشپزی| رول سوشی کنجدی

آموزش رول سوشی کنجدی |خیلی جذابه!

همراهان همیشگی امروز با طرز تهیه رول سوشی کنجدی در خدمت شما هستیم.لطفا تا انتها با ما باشید.

آموزش  رول سوشی کنجدی  |خیلی جذابه!
به گزارش فرتاک نیوز،

در اینجا دستور تهیه رول سوشی کنجدی را بصورت کامل و مرحله به مرحله برای شما دوستان آماده کرده ایم.

مواد لازم

برنج سوشی (طبق دستور داده‌شده) ۳۰۰ گ

دانه کنجد سفید ۳ ق.س

جلبک نوری یا جلبک خوراکی (دونیم‌شده) ۲ ورق

سس واسابی ب.م.ل

میگو (پاک و دونیم‌شده) ۱۲۵ گ

خیار (نواری خردشده) ۱ عدد

سویاسس ژاپنی ب.م.ل

برنج سوشی را بشویید، طوری‌که آبِ برنج شفاف شود، سپس آن را به‌مدت ۴۰ دقیقه در ظرفی حاوی آب سرد خیس کنید. در این فاصله، سس سرکه* را آماده کنید. برنج را در ظرف مخصوص پلوپز بریزید طوری‌که آب، از سطح برنج به اندازه یک بند انگشت بالاتر باشد (مهم‌ترین نکته برای پخت برنج سوشی، مقدار آبِ آن است). پلوپز را روی حالت پخت قرار دهید تا آماده شود. پس از پخت، برنج باید به حالت کاملاً پخته و لطیف رسیده باشد. برنج را در ظرف چوبی مخصوص (hangiri) ریخته و بلافاصله سس سرکه را روی آن بریزید و به‌آرامی با بادبزن (shamoji) هم بزنید تا برنج سرد شود. *برای تهیه سس سرکه؛ یک لیتر سرکه سفید را در قابلمه‌ای بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا دمای آن به ۷۰ درجه سانتی‌گراد برسد، سپس ۳۰۰ میلی‌لیتر آب و ۶۰۰ گرم شکر به آن بیافزایید و کاملاً هم بزنید تا سس یکدست و شفافی به‌دست آید. مقداری نمک به آن اضافه کنید و بلافاصله پس از رسیدن به دمای جوش، آن را از روی حرارت بردارید و بگذارید سس خنک شود.

روش تهیه

ابتدا برنج سوشی را طبق دستور داده‌شده، آماده کنید.

دانه‌های کنجد را در تابه‌ای بدون روغن، روی حرارت ملایم به‌مدت ۳ دقیقه، تفت دهید تا طلایی‌رنگ شوند، سپس تابه را از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید.

یک ورق سلفون، کمی بزرگ‌تر از نصف جلبک نوری را ببُرید. یک نصفه از جلبک نوری دونیم‌شده را طوری‌که قسمت نرم آن رو به پایین باشد، روی حصیر سوشی (بامبومت) قرار دهید، سپس مقداری برنج سوشی آماده‌شده را به‌صورت یکدست روی جلبک نوری پخش کنید (‌طوری‌که به اندازه یک بند انگشت از قسمت سمت بالای جلبک خالی بماند) و روی آن‌ها را با سلفون بپوشانید.

جلبک نوری را بلند کنید و با احتیاط برگردانید و روی حصیر قرار دهید، طوری‌که قسمت سلفون آن به سمت پایین باشد (جلبک نوری در حال حاضر باید به سمت بالا باشد).

۱/۲ قاشق چای‌خوری از سس واسابی را در مرکز برنج بریزید. میگو، خیار و مقداری از دانه کنجد را روی آن ریخته و حصیر بامبو و سلفون را بلند کرده و خیلی محکم، برنج را دورِ مواد پُرکننده، رول کنید و در حین رول کردن به سمت پایین فشار دهید.

حصیر و سلفون را باز کنید. رول برنج را خیلی آرام در مقداری دانه کنجد بغلتانید. انتهای سلفون را کاملاً بپیچانید تا سفت شود. به همین‌ترتیب بقیه جلبک نوری‌ها را آماده کنید.

انتهای هر رول را با قیچی ببُرید تا مرتب شود، سپس هر رول را با چاقویی تیز، به ۶ قسمت مساوی برش دهید. سلفون‌ها را از آن جدا کرده و همراه سویاسس ژاپنی سرو کنید.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۳۰۸۹۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان