//
کدخبر: ۴۲۹۶۲۲ //
آشپزی| نان شیرمال

هرکسی عاشق این نان میشه| نان شیرمال!

همراهان همیشگی امروز با طرز تهیه نان شیرمال در خدمت شما هستیم.لطفا تا انتها با ما باشید.

هرکسی عاشق این نان میشه| نان شیرمال!
به گزارش فرتاک نیوز،

در اینجا دستور تهیه نان شیرمال را بصورت کامل و مرحله به مرحله برای شما دوستان آماده کرده ایم.

مواد لازم

آرد (همه ‎منظوره) ۵۰۰ گ

نمک ۱ ق.چ

شکر ۲۵۰ گ

مایه خمیر فوری ۲ ق.س

بهبوددهنده پودری ۱۵ گ

شیر (سرد) ۳۰۰ م.ل

کره (به دمای محیط رسیده) ۳۵ گ

تخم‌مرغ (به دمای محیط رسیده و همزده شده) ۱ عدد

زعفران (ساییده و حل‌شده در آب) ۱ ق.چ

دانه کنجد سفید ب.م.ل

روش تهیه

نیمی از آرد را همراه شکر، مایه خمیر فوری و شیر سرد در میکسر ریخته و به‌مدت ۳ دقیقه، با دورِ کُند هم زده الباقی آرد، نمک و بهبوددهنده را به تدریج اضافه کنید تا کاملاً یکدست شود (اگر خمیر، شُل بود، می‌توانید از بالای مخلوط‌کن، مقداری آرد را به‌تدریج به آن اضافه کرده تا خمیر به دیواره‌های مخلوط‌کن نچسبد و خمیر جمع شود).

کره را به مخلوط آرد بیافزایید و به‌مدت ۸ دقیقه با دورِ تُندِ میکسر هم زده تا خمیر نرم و لطیفی به‌دست آید.

خمیر را از میکسر خارج کنید و آن را داخل کاسه چرب‌شده‌ قرار داده و روی خمیر را با اسپری روغن، کمی چرب کنید. روی کاسه را با پارچه حوله‌ای مرطوب یا سلفون کمی شُل بپوشانید و به‌مدت ۱۰ دقیقه در دمای محیط استراحت دهید.

از خمیر به اندازه‌های ۲۰۰ گرمی برداشته و آن‌ها را روی سطح چرب، چانه‌گیری کنید، سپس روی چانه‌ها را با سلفون خیلی شُل پوشانده و به‌مدت ۱۰ دقیقه دیگر استراحت دهید.

پس از اینمدت، چانه‌ها را روی سطح صاف، به‌شکل گرد مسطح، به ارتفاع حدود ۱/۵ سانتی‌متر فرم دهید. کف سینیفر را با کاغذ روغنی بپوشانید. خمیر ها را روی سینی بچینید، سپس روی آن‌ها را با سلفونِ خیلی شُل پوشانده و به‌مدت ۹۰ دقیقه در جایی گرم (گرم‌خانه) استراحت دهید تا حجم خمیر دوبرابر شود.

در مدت زمان استراحتِ خمیر، فر را از ۳۰ دقیقه قبل، روی حرارت ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد تنظیم و گرم کنید (در صورت استفاده از فر برقی، باید حالت پختِ پایین و فن کانوکشن و برای استفاده از فر گازی؛ حرارت پایینِ آن را انتخاب کنید).

تخم‌مرغ را همراه زعفران در ظرفی ریخته و هم بزنید، سپس آن را به‌وسیله قلم‌موی مخصوص آشپزی، روی خمیرها بمالید و مقداری کنجد روی آن‌ها بپاشید یا می‌توانید با وسیله‌ای مانند انتهای سیخ کباب چوبی، روی سطح نان، فرورفتگی‌هایی ایجاد کرده و دانه کنجد را روی آن بپاشید و سینی را به‌مدت ۱۷ تا ۲۰ دقیقه در طبقه وسط فر گرم‌شده، قرار داده تا بپزند و رویه نان‌ها (پوسته نان)، طلایی‌رنگ شوند.

پس از پخت، سینی را از فر خارج کرده، نان‌ها را به‌مدت ۳۰ دقیقه روی توری سیمی قرار داده تا خنک شوند، سپس سرو کنید.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۲۹۶۲۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان