//
کدخبر: ۴۲۹۳۳۶ //
آشپزی| نان بریوش

آموزش نان بریوش | خیلی عالیه!

همراهان همیشگی امروز با طرز تهیه نان بریوش در خدمت شما هستیم.لطفا تا انتها با ما باشید.

آموزش  نان بریوش | خیلی عالیه!
به گزارش فرتاک نیوز،

در اینجا دستور تهیه نان بریوش را بصورت کامل و مرحله به مرحله برای شما دوستان آماده کرده ایم.

مواد لازم

آرد نول یا آرد نانوایی (الک شده) ۲۵۰ گ

مایه خمیر تازه (مخمر تازه) ۱۰ گ

نمک ۴.۵ گ

شکر (نرم و دانه ریز) ۲۵ گ

شیر ۷۵ م.ل

تخم مرغ ۱ عدد

مارگارین یا کره ۳۷.۵ گ

تقویت کننده آرد ۷.۵ گ

روش تهیه

آرد نانوایی، مایه خمیر تازه، نمک، شکر، شیر و تخم‌مرغ را در غذاساز یا مخلوط‌کن بریزید و به‌مدت سه دقیقه با دور آهسته مخلوط کنید تا کاملاً یکدست شوند؛

کره و تقویت‌کننده آرد را به مواد بالا افزوده و به‌مدت ۸ دقیقه با دور تندِ همزن برقی مخلوط کنید تا خمیر نرم و لطیفی به‌دست آید (برای تست آماده شدن خمیر، تکه‌ای از آن را برداشته و با دست باز کنید تا خمیر نازک شود (ضخامت پوست پیازی). در این هنگام خمیر برای استراحت آماده است)؛ سپس آن را چانه‌گیری کرده و پس از آن، به‌مدت ۲۵ دقیقه در دمای اتاق و در ظرفی دربسته که با اسپری روغن چرب شده، قرار دهید تا خمیر استراحت کند.

پس از این مدت، خمیر را مجدداً ورز دهید و آن را چانه‌گیری کرده، در قالب بریوش قرار دهید و به‌مدت ۴۵ تا ۶۰ دقیقه در گرم‌خانه قرار دهید تا حجم آن دو برابر شود.

فر را از قبل روی حرارت ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد تنظیم و گرم کنید (قبل از اینکه نان در فر گذاشته شود، باید دمای فر به ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد رسیده باشد)؛

قالب نان‌ها را در سینی گذاشته و در فر گرم‌شده قرار دهید. یک پیمانه آب داخل سینی فر داغ‌شده بریزید، طوری که آب با بدنه داغِ فر برخورد کرده و ایجاد بخار کند؛ سپس به سرعت درِ فر را ببندید تا نان‌ها به‌مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه همراه با بخار آب بپزند.

پس از پخت، نان‌ها را از فر بیرون آورید. از قالب جدا کرده . می‌توانید نان‌ها را به‌صورت افقی برش دهید (به طوری‌که از هم جدا نشوند)، سپس داخل برش‌ها، اسکوپ‌هایی از بستنی وانیلی، شاه‌توت یا توت‌فرنگی (با توجه به اندازه نان) قرار دهید.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۲۹۳۳۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان