//
کدخبر: ۴۲۸۹۷۴ //
آشپزی| نان صبحانه

طرز تهیه نان صبحانه | برای فرزند دلبندتون درست کنید!

همراهان همیشگی امروز با طرز تهیه نان صبحانه در خدمت شما هستیم.لطفا تا انتها با ما باشید.

طرز تهیه  نان صبحانه | برای فرزند دلبندتون درست کنید!
به گزارش فرتاک نیوز،

در اینجا دستور تهیه نان صبحانه را بصورت کامل و مرحله به مرحله برای شما دوستان آماده کرده ایم.

مواد لازم

آرد گندم کامل ۲۴۰ گ

آرد (همه‌منظوره) ۶۰ گ

شکر ۲ ق.س

نمک ۱ ق.چ

مایه خمیر فوری ۱۰ گ

شیر ۱ پ

تخم‌مرغ (به دمای محیط رسیده) ۲ عدد

روغن زیتون ۲ ق.س

آماده سازی

آرد گندم کامل و آرد همه‌منظوره را در ظرفی، دوبار الک کنید. 

وسط آن حفره‌ای ایجاد کرده، شکر و مایه خمیر فوری و کمی شیر ولرم در آن ریخته و با نوک انگشتان مخلوط کنید سپس آرد را از کناره‌های ظرف روی مواد بریزید، آن را کنار بگذارید تا مایه خمیر عمل آید و کف کند.

روش تهیه

شیر را به‌تدریج به مخلوط آرد بیافزایید و هم زده تا مایه یکدستی به‌دست آید. (شیر را به تدریج اضافه کنید تا جایی که خمیر جمع شود).

نمک، یک عدد تخم‌مرغ و روغن زیتون را به خمیر بالا اضافه کرده و با دورِ متوسط میکسر به‌مدت ۲ دقیقه هم بزنید. در صورت نیاز، می‌توانید مقداری آرد به‌تدریج به خمیر بیافزایید و هم زده تا خمیر نرم و یکدستی به‌دست آید (در صورت عدم دسترسی به همزن برقی، می‌توانید از قاشق چوبی استفاده کنید، فقط مدت زمانِ مخلوط کردن خمیر، بیشتر است). خمیر را داخل کاسه قرار داده و روی کاسه را با پارچه‌ مرطوب یا سلفون بپوشانید و به‌مدت ۱۰ دقیقه در دمای محیط استراحت دهید.  

خمیر را روی سطح آردپاشی‎شده، باز کرده، خمیر را با فشار و حرکت دست یا وارونه، به‌شکل مستطیلی در ابعاد کمی کوچک‌تر از قالب لوف ۱۰ سانتی‌متری فرم دهید. خمیر بازشده را از سمت پایین به طرف بالای خمیر، لوله و رول کنید. لبه‌ها را به زیر برده و خمیر را از طرف درزِ آن (شکافِ خمیر)، داخل قالب قرار دهید. روی قالب را با پارچه یا سلفون بپوشانید و به‌مدت ۴۰ دقیقه در جای گرم استراحت داده تا حجم خمیر افزایش یافته دقت کنید خمیر بیش از ۲ سانتی‌متر از سطح قالب، بالا نیاید. 

در مدت زمان استراحتِ خمیر، فر را از ۳۰ دقیقه قبل، روی حرارت ۱۷۵ درجه سانتی‌گراد تنظیم و گرم کنید (در صورت استفاده از فر برقی، باید حالت پختِ پایین و فن کانوکشن و برای استفاده از فر گازی؛ حرارت پایینِ آن را انتخاب کنید).

روی خمیر را به‌وسیله قلم‌موی مخصوص آشپزی، به‌آرامی، به تخم‌مرغِ همزده آغشته کرده، سپس قالب را به‌مدت ۱۵ دقیقه در طبقه وسط فر گرم‌شده، قرار داده تا نان کمی بپزد.

پس از این مدت، روی آن را با فویل آلومینیومی بپوشانید (برای پوشاندن خمیر با فویل آلومینیومی قالب را از فر خارج نکنید بلکه در حداقل زمان، فویل را داخل فر، روی قالب بکشید.) و به‌مدت ۱۵ دقیقه دیگر داخل فر، روی همان درجه حرارت قرار دهید تا نان کاملاً بپزد و طلایی‌رنگ شود.  

پس از پخت، قالب را از فر خارج کرده، نان‌ را به‌مدت ۳۰ دقیقه روی توری سیمی قرار داده تا خنک شود، سپس نان را با چاقوی دندانه‌دار برش زده و سرو کنید. 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۲۸۹۷۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان