//
کدخبر: ۴۲۳۲۵۸ //
آشپزی | آش ماست

این آش خوشمزه رو حتما درست کن| آموزش آش ماست !

طرز تهیه آش ماست خوش طعم برای 7 نفر را بصورت حرفه ای برایتان قرار دادیم.

این آش خوشمزه رو حتما درست کن| آموزش آش ماست !
به گزارش فرتاک نیوز،

 آش ماست از آش های سنتی و محبوب شهر تبریز و مردمان استان آذربایجان شرقی می باشد. این آش بسیار خوشمزه و خوش طعم بوده است. این آش را با برنج ، گوشت گوسفندی ، لپه (آذرشهر خیلی بهتر است) ، ماست ترش ، پیاز و ادویه تهیه می نمایند.

مواد لازم

500 گرم برنج

600 گرم گوشت گوسفندی

1/2 پیمانه لپه

1 کیلوگرم ماست ترش

1 عدد پیاز

500 گرم شوید و ترخون

6 قاشق سوپ خوری پیاز داغ

نمک به مقدار لازم

دستور تهیه

لپه را به مدت یک شبانه روی در یک پیمانه آب خیس کنید و هر چند ساعت یکبار آب آن را عوض کنید. 1 قاشق چای خوری نمک به ماست اضافه کنید و آن را داخل یخچال بگذارید. پیاز را به  4 قسمت تقسیم کنید و همراه گوشت، نمک و فلفل داخل یک قابلمه بزرگ قرار دهید.

قابلمه را روی حرارت متوسط قرار دهید و 8 پیمانه آب به آن اضافه کنید تا جوش بیاید. درب قابلمه را ببندید و حرارت گاز را کم کنید تا گوشت به آرامی پخته شود. بعد از اینکه گوشت پخته شد، قابلمه را از روی حرارت بردارید و آب گوش را داخل یک کاسه بزرگ بریزید. گوشت را دوباره روی حرارت قرار دهید تا کاملا آب آن تبخیر شود، سپس اجازه دهید تا گوشت خنک شود.

لپه را همراه آب گوشت، نمک و فلفل داخل قابلمه ریخته و اجازه دهید به مدت 20 تا 30 دقیقه لپه ها روی حرارت ملایم بپزند. ترخون و شوید را کاملا خرد کنید. هنگامی که لپه ها پخت، برنج را با سبزی و کمی نمک به قابلمه اضافه می کنیم و 30 دقیقه دیگر قابلمه را روی حرارت نگه می داریم.

ماست را در محیط اتاق قرار دهید تا کمی گرم شود. گوشت پخته شده را با کمک گوشت کوب برقی خوب له کنید و به آش اضافه کنید. آش را هر پنج دقیقه یک بار هم بزنید تا به قوام مورد نظر برسد و آن را از روی حرارت بردارید. بعد از اینکه آش کمی خنک شد کم کم ماست را داخل آش بریزید و هم بزنید تا کاملا با آش مخلوط شود.


 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۲۳۲۵۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان