//
کدخبر: ۴۰۱۹۲۲ //
آشپزی | آش | آش ماست

طرز تهیه بهترین آش دنیا | آش ماست واقعا تکه !

انواع آش جزو متنوع‌ترین پیش‌غذاهای ما ایرانی‌ها هستند که به روش‌های مختلف تهیه می‌شوند؛ همگی این پیش‌غذاها نیز از آش رشته معروف تا آش دوغ و سایر آش‌های محلی، طعم خاص و بی‌نظیری دارند.

طرز تهیه بهترین آش دنیا | آش ماست واقعا تکه !
به گزارش فرتاک نیوز،

آش ماست یکی از انواع آش‌های سنتی ایرانی است که شباهت زیادی به آش دوغ دارد و در شهرهای مختلف ایران از جمله زنجان، تبریز، خراسان و شیراز به روش‌های متنوعی درست می‌شود. آش ماست فقط مخصوص ایرانی‌ها نیست و در کشورهای دیگر مثل افغانستان و ترکیه نیز آش ماست را به روش مخصوص خودشان می‌پزند.

برخی‌ها در طرز تهیه آش ماست از گوشت قلقلی یا گوشت کوبیده‌شده استفاده می‌کنند و برخی‌ها این آش را بدون گوشت می‌پزند. طرز تهیه آش ماست بسیار ساده است؛ البته اضافه کردن ماست به آش، مهم‌ترین مرحله در طرز تهیه آش ماست است. هنگام پخت این آش باید اجازه بدهید ماست به دمای محیط برسد، بعد آن را کم کم به آش اضافه کنید و مدام هم بزنید. بلافاصله بعد از اضافه کردن ماست نیز باید حرارت را خاموش کنید. 

مواد لازم برای آش ماست

عدس 1 پیمانه

نخود 1/2 پیمانه

برنج نیم دانه 1/2 پیمانه

سبزی آش 500 گرم (جعفری، گشنیز، تره، اسفناج، شوید، نعنا)

ماست 3 پیمانه

نمک و فلفل وپیاز داغ به مقدار لازم

 

طرز تهیه

مرحله اول

نخود و عدس را از شب قبل خیس کنید. سپس، نخود را جداگانه نیم‌پز کنید. عدس را نیز با کمی آب حدود ۵ دقیقه بجوشانید و آب آن را خالی کنید.

مرحله دوم

عدس و نخود پخته‌شده را داخل قابلمه بریزید و به مقدار مناسب آب یا آب مرغ و یا آب قلم را به آن‌ها اضافه کنید. درب قابلمه را بگذارید تا آب جوش بیاید. بعد از این‌که نخود و عدس کامل پخت، برنج نیم‌دانه را به آن‌ها اضافه کنید.

مرحله سوم

سبزی آش را ریز خرد کنید و به آش ماست اضافه نمایید. پیاز داغ را آماده کنید و به همراه نمک و فلفل به آش بیفزایید. سپس، درب قابلمه را بگذارید تا آش کامل بپزد و جا بیفتد.

مرحله چهارم

بعد از این‌که همه مواد آش پختند، ماست و 1 عدد تخم‌مرغ(اختیاری) را خوب بزنید تا یکدست شوند. ماست و تخم‌مرغ مخلوط‌ شده را کم‌کم به آش اضافه کنید و مدام هم بزنید تا بریده نشود. حواس‌تان باشد که ماست نباید بجوشد و همین که داغ شد، آش‌تان آماده است.

بعد از این‌که ماست داغ شد، آش را در ظرف بکشید و با نعناداغ، پیاز داغ و سیرداغ تزیین کنید.

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۰۱۹۲۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان