//
کدخبر: ۴۲۰۷۳۵ //
آشپزی | حلوا سارای ترکیه

حلوای ترکی | آموزش حلوا سارای ترکیه!

امروز با آموزش طرز تهیه حلوا سارای ترکیه که یکی از انواع شیرینی بین الملل است در خدمت شما بزرگواران و همراهان همیشگی سایت آموزش آنلاین آشپزی هستم. با من در ادامه همراه باشید.

حلوای ترکی | آموزش حلوا سارای ترکیه!
به گزارش فرتاک نیوز،

حلوا یکی از انواع دسرهای شیرین و مقوی است که در سراسر دنیا به ویژه در کشور ترکیه به عنوان عصرانه و در کنار چای و قهوه مورد استفاده قرار می گیرد. ترک ها مهارت خاصی در تهیه انواع حلوا دارند و در فروشگاه های ترکیه می توانید حلواهای متنوعی را مشاهده و خریداری نمایید.

مواد اولیه برای تهیه حلوا سارای ترکیه

آرد سفید : 3 لیوان ( 400 گرم)

روغن مایع : یک چهارم لیوان

کره : 2 تا 3 قاشق غذا خوری (70 گرم)

پودر قند : 1 لیوان

پودر هل : 1 قاشق چای خوری

پودر زنجبیل : 1 قاشق چای خوری

پودر دارچین : 1 قاشق چای خوری

آموزش مراحل تهیه حلوا سارای ترکیه

مرحله اول

آرد را دو بار الک کنید تا گلوله های آن باز شود. یک تابه مناسب برداشته و آرد الک شده را داخل آن بریزید. تابه حاوی آرد را روی اجاق قرار دهید و شعله را روی حرات ملایم تنظیم کنید. آرد را مدام هم بزنید و کامل تفت دهید تا زمانی که بوی خامی آرد گرفته شود. دقت کنید که رنگ آرد نباید اصا تغییر کند.فقط بوی خامی آرد را با تفت دادن بگیرید.

مرحله دوم

حدود 20 الی 25 دقیقه آرد را روی حرارت ملایم تفت دهید تا بوی خامی آرد گرفته شود. پس از این مرحله، مجددا آرد را الک کنید تا در صورتی که حین تفت دادن گلوله هایی در آرد ایجاد شده باشد، از بین رفته و آرد یکدست و نرمی داشته باشید.

مرحله سوم

آرد الک شده را مجددا دورن تابه ریخته و روی اجاق قرار دهید تا آرد کاملا داغ شود. پس از داغ شدن مجدد آرد، کره را درون تابه بیندازید و بلافاصله پس از آب شدن کره روغن را نیز به آرد اضافه کنید. حدود 10 دقیقه دیگر آرد را به همراه کره و روغن تفت دهید.

مرحله چهارم

پس از ده دقیقه تابه را از روی حرارت بردارید و زمانی که کمی از داغی آرد کم شد، پودر قند را به آن اضافه کنید و هم بزنید. در ادامه پودر هل، پودر دارچین و پورد زنجبیل را نیز به مواد اضافه کنید و خوب هم بزنید تا مواد کاملا به خورد هم بروند. مواد را به مدت 3 الی 4 دقیقه خوب زیر و رو کنید تا کاملا به هم مخلوط شوند.

مرحله پنجم

مواد حلوا سارای را درون قالب های مورد نظر بریزید و با پشت قاشق خوب آن را فشار دهید تا مواد کاملا به هم بچسبند. قالب حلوا را به مدت 3 الی 4 ساعت درون یخچال بگذارید تا حلوا خوب خودش را بگیرد. سپس آن را از داخل یخچال خارج کرده و حلواها را به آرامی از قالب بیرون بیاوریدو در ظرف مناسب بچینید.

می توانید روی این حلوا را با پودر نارگیل و پودر پسته تزئین نموده و درکنار چای و قهوه و حتی بستنی سرو کنید.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۲۰۷۳۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان