//
کدخبر: ۴۱۴۸۰۰ //
آشپزی |حلوا تنوری

طرز تهیه حلوا تنوری | آموزش کامل و گام به گام

حلوا ها انواع و اقسام بسیار مختلفی دارند و شما می توانید برای یک میان وعده خوشمزه تهیه کنید.با ما باشید.

طرز تهیه حلوا تنوری | آموزش کامل و گام به گام
به گزارش فرتاک نیوز،
 حلوا یکی از محبوب‌ترین شیرینی‌ های خاورمیانه و مناطق آسیای مرکزی است. این شیرینی سنتی تاریخی در کشورهای مختلف به ویژه ایران، ترکیه، لبنان، اسرائیل، یونان، هند، پاکستان، افغانستان و ارمنستان محبوبیت دارد. حلوا به‌ طور کلی از قند، آرد، روغن یا کره تهیه می شود. حلوا یکی از شیرینی‌های سنتی و محبوب در ایران است و تاریخچه‌ ی طولانی و قدیمی‌ا ی در این کشور دارد. حلوا در ایران به عنوان یک شیرینی مهم و از طعم‌های خاص محسوب می‌شود و در مواقع مختلف مانند مناسبت‌ ها مذهبی و ختم ها یا به عنوان یک عصرانه خوشمزه و مقوی تهیه می شود . حلوای زعفرانی یا حلوا با شیره انگور دو نوع از محبوب ترین حلوا ها در بین ما ایرانی ها می باشد.

مواد لازم

آرد ۱.۵ لیوان
شکر لیوان
شیر یا آب ۱/۴ پیمانه
شیره ۱/۴ پیمانه
پودر نارگیل ۱/۲ لیوان
هل به مقدار لازم
کره یا روغن جامد ۱/۲ لیوان

طرز تهیه حلوا تنوری

مرحله اول: مخلوط کردن مواد
ابتدا باید همه مواد را باهم مخلوط کنید. یعنی همه مواد گفته شده در جدول را داخل یک کاسه بریزید و با کمک یک قاشق مواد را هم بزنید تا یکدست شود. حالا باید مواد تهیه شده را داحل قابلمه بریزید و با کمی قاشق هم بزنید تا شکر کمی ذوب شود.
 
مرحله دوم: افزودن به قالب
در ادامه باید پودر نارگیل را داخل قالب مخصوص فر بریزید، می توانید از قالب گرد یا لوف به دلخواه استفاده کنید و بعد حلوا تهیه شده در مرحله قبل را روی پودر نارگیل بریزید و با پشت قاشق خوب روی حلوا را صاف کنید.
 
مرحله سوم: تهیه و پخت حلوا
در ادامه باید قالب مورد نظر را در فر از قبل گرم شده به مدت ۴۰ دقیقه با دمای ۱۵۰ درجه قرار دهید تا حلوا پخته شودو در انتها برای این که روی حلوا نیز پخته شود می توانید گریل را روشن کنید برای ۲ دقیقه بگذارید تا روی حلوا نیز برشته شود و بعد از حلوا خارج کنید و بعد از سرد شدن به دلخواه برش بزنید و با پودر نارگیل را روی حلوا را تزیین و سرو کنید. نوش جان

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۱۴۸۰۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان