//
کدخبر: ۴۱۹۸۵۷ //
آشپزی | مرصع پلو

پلوی خوشمزه درست کن | مرصع پلو خیلی عالیه !

آموزش طرز تهیه مرصع پلو با مرغ را بصورت کاملا حرفه ای و اصیل برایتان قرار داده ایم.

پلوی خوشمزه درست کن | مرصع پلو خیلی عالیه !
به گزارش فرتاک نیوز،

طرز تهیه مرصع پلو بایستی کامل و کاربردی باشد که این آموزش دقیقا به همان صورت است. امیدواریم از این آموزش راضی بوده باشید.

مواد لازم در طرز تهیه مرصع پلو

4 پیمانه برنج

2 عدد سینه مرغ

100 گرم کره

1 عدد پیاز متوسط

1 قاشق مرباخوری نمک

1 قاشق مرباخوری فلفل

1 قاشق مرباخوری زردچوبه

1 پیمانه خلال پوست پرتقال

1 پیمانه خلال پسته

1 پیمانه خلال بادام

1 پیمانه کشمش

1 پیمانه زرشک

زعفران دم کرده به میزان لازم

مراحل کار در طرز تهیه مرصع پلو

مرحله اول : پخت برنج

ابتدا برنج را خوب شسته و داخل یک کاسه به مدت حداقل یک الی دو ساعت آن را خیس کنید. یک قابلمه مناسب را روی حرارت قرار داده و داخل آن به میزان لازم آب بریزید و صبر کنید تا آب جوش بیاید، سپس برنج را همراه کمی نمک به آن اضافه کنید.

زمانیکه برنج نیم پز شد، آن را آبکش کرده و قابلمه را دوباره روی حرارت قرار دهید. کمی روغن به قابلمه اضافه کرده و ته دیگ دلخواه خود را روی آن بچینید. سپس برنج را به آرامی داخل قابلمه ریخته و درب آن را همراه با یک دمکنی بگذارید‌ و اجازه دهید برنج به آرامی به مدت ۴۰ الی۶۰ دقیقه روی حرارت ملایم پخته شود.

 مرحله دوم : آماده کردن خلال پرتقال

یک تابه مناسب را روی حرارت قرار داده و کره را همراه دو قاشق غذاخوری شکر، خلال پرتقال و زعفران دم کرده به آن اضافه کنید. به مدت دو دقیقه آنها را تفت دهید تا خلال های پرتقال چند گرفته و نارنجی رنگ شوند.

 مرحله سوم : آماده کردن خلال بادام و خلال  پسته

خلال های بادام را به مدت ۱۵ دقیقه در یک لیوان گلاب خیس کنید تا عطر و طعم بهتری بگیرند. سپس آن را آبکش کنید. خلال پسته و خلال بادام را همراه با با کمی کره داخل تابه تفت دهید و سپس آن ها را کنار بگذارید.

 مرحله چهارم : آماده کردن زرشک و کشمش

کشمش را به‌ مدت ۳۰ دقیقه در آب ولرم خیس کنید و سپس آن را آبکش کنید. داخل تابه کمی کره ریخته و کشمش ها را همراه یک قاشق غذاخوری گلاب و کمی زعفران دم کرده به آن اضافه کنید. زرشک را به همین صورت نیز تفت داده و کنار بگذارید.

توجه داشته باشید که زرشک و کشمش نیازی به سرخ شدن ندارند و فقط کافی است که کمی حرارت ببینند‌.

مرحله پنجم :  پخت مرغ

پیاز را نگینی خرد کرده و همراه کمی روغن داخل یک تابه تفت دهید تا طلایی رنگ شود. سینه های مرغ را به قطعات مورد نظر خورد کنید و همراه کمی زردچوبه آن را باید تابه اضافه کنید. مرغ را تفت دهید تا رنگ آن کمی تغییر کند، سپس به آن نمک، فلفل و کمی آب اضافه کنید. درب تابه را بسته و اجازه دهید مرغ به خوبی پخته شده و آب آن تبخیر شود. در مرحله آخر پخت کمی زعفران دم کرده به مرغ اضافه کنید، سپس آن را از روی حرارت بردارید.

 مرحله ششم :  سرو و تزئین غذا

زمانی که برنج خوب پخته شد، آن را داخل ظرف مورد نظر سرو کنید. کمی از برنج را با زعفران دم کرده مخلوط کرده و کنار بگذارید. در آخر برنج خود را با مرغ پخته شده، برنج زعفرانی، خلال بادام، خلال پسته، خلال پوست پرتقال، زرشک و کشمش تزیین کنید و آن را سرو کنید.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۱۹۸۵۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان