//
کدخبر: ۴۱۹۶۲۵ //
آشپزی | کباب بره

طرز تهیه کباب خوشمزه بره | دستور تهیه شو اینجا بخون!

ما امیدواریم که بتوانید با پیروی از این دستور تهیه و استفاده از مواد اولیه مرغوب تجربه ای عالی از طبخ آن در محافل خود داشته باشید.

طرز تهیه کباب خوشمزه بره | دستور تهیه شو اینجا بخون!
به گزارش فرتاک نیوز،

با آموزش طرز تهیه یکی از کباب های معروف در خدمت شما همراهان همیشگی هستیم. کباب بره یکی از لذیذترین و پرطرفدارترین انواع کباب در ایران که شهرت جهانی دارد.

مواد اولیه برای طرز تهیه کباب بره

600 گرم گوشت بره

3 قاشق غذاخوری سرکه سفید

3 قاشق غذاخوری روغن زیتون

3 حبه سیر

4 عدد گوجه فرنگی

2 عدد پیاز

نمک و فلفل سیاه به میزان لازم

آموزش مراحل در طرز تهیه کباب بره

مرحله اول

ابتدا گوشت بره را شسته و کنار بگذارید تا آب آن کاملاً گرفته شود. سپس با کمک یک چاقوی تیز گوشت را به قطعات مورد نیاز برای کباب خرد کنید. یک کاسه مناسب انتخاب کنید و گوشت خرد شده را داخل آن بریزید.

مرحله دوم

پوست یکی از پیاز ها را گرفته و آن را رنده ریز بزنید و به کاسه حاوی گوشت اضافه کنید. سپس سیر ها را خرد کرده و همراه روغن زیتون، فلفل سیاه، سرکه سفید و نمک به کاسه اضافه کنید و مواد را خوب هم بزنید تا با کاملا یکدیگر مخلوط شود.

روی کاسه را با کمک یک پارچه یا کیسه پوشانده و آن را حدود ۲ ساعت داخل یخچال قرار دهید تا گوشت کاملاً طعم بگیرد و نرم شود.

مرحله سوم

زمانی که گوشت آماده شد، آن را از یخچال خارج کرده و کنار بگذارید. پیاز باقیمانده را به قطعات درشت تقسیم کرده و همراه گوشت به صورت لایه به لایه به سیخ بکشید. منقل ذغال خود را آماده کرده و زمانی که شعله آن یکدست شد، سیخ ها را روی منقل چیده و به صورت مداوم آن را بچرخانید تا کباب به خوبی پخته شود.

در همین حین گوجه فرنگی های شسته شده را از وسط نصف کرده و به سیخ بکشید و در کنار کباب ها روی منقل قرار دهید. زمانی که گوشت خوب پخته شد، آن را از روی حرارت برداشته و همراه با نان یا برنج سرو کنید.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۱۹۶۲۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان