//
کدخبر: ۴۱۹۲۳۳ //
آشپزی | اورفا کباب

کباب جدید رو با ما یاد بگیر| اورفا کباب

طرز تهیه اورفا کباب ترکیه ای اصل را برایتان قرار داده ایم. شما عزیزان می توانید با مطالعه رسپی اورفا کباب اصل ترکیه ای در همینجا آن را آموخته و برای عزیزانتان در منزل طبخ نمایید.

کباب جدید رو با ما یاد بگیر|  اورفا کباب
به گزارش فرتاک نیوز،

اورفا کباب یکی از انواع کباب‌های خوشمزه ترکی است. این کباب دستورالعملی مشابه آدانا کباب دارد و با گوشت چرخ شده گوسفند تهیه می‌شود. اورفا کباب برخلاف آدانا کباب تند نیست و طعمی ملایم دارد. برای تهیه اورفا کباب، گوشت چرخ شده گوسفند را با ادویه جات مختلف مزه‌دار می‌کنند و به خوبی ورز می‌دهند تا حالت چسبنده‌ای پیدا کند. سپس گوشت را به سیخ می‎کشند و بر روی منقل کباب می‎کنند.

مواد اولیه برای تهیه اورفا کباب

گوشت چرخ کرده 600 گرم

تخم مرغ بزرگ یک عدد

پیاز متوسط یک عدد

سیر 5 حبه

پاپریکا یک قاشق غذاخوری

فلفل سیاه 2  قاشق چای‌خوری

زیره آسیاب شده یک قاشق غذاخوری

جعفری خرد شده یک سوم فنجان

شوید خرد شده یک چهارم فنجان

نمک یک قاشق چای‌خوری

آموزش مراحل تهیه اورفا کباب

 مرحله اول: مزه دار کردن گوشت

گوشت چرخ شده را در یک کاسه بریزید. پیاز و سیر را رنده کنید و به گوشت اضافه نمایید. جعفری و شوید را تمیز کنید و پس از شستن، خرد نمایید. سبزیجات خرد شده را به همراه ادویه‌جات به کاسه گوشت اضافه کنید. گوشت را با دست به خوبی ورز دهید.

برای ورز دادن باید به گوشت فشار وارد کنید. سپس گوشت را از کناره‌های کاسه جمع کنید و به سمت مرکز پرتاب کنید. این کار را به مدت 20 دقیقه انجام دهید تا گوشت حالت چسبندگی پیدا کند و منسجم شود.  پس از اتمام کار، درب کاسه را با سلفون بپوشانید و به مدت 30 دقیقه در یخچال قرار دهید.

مرحله دوم: سیخ کشیدن کباب‌ها

کاسه حاوی گوشت را از یخچال درآورید. یک کاسه آب در کنار دستتان قرار دهید. دست خود را کمی خیس کنید و مقداری از گوشت را بردارید. گوشت را به صورت گلوله درآورید و روی سیخ بگذارید. با انگشتان خود به آرامی گوشت را روی سیخ باز کنید و فرم دهید. سعی کنید گوشت به صورت یکنواخت بر روی سیخ کشیده شود. این کار را برای 11 سیخ دیگر نیز انجام دهید.

مرحله سوم: پخت کباب

ذغال را آماده کنید. اجازه دهید ذغال کمی بسوزد و حرارت ملایم و یکنواختی پیدا کند. سیخ‌ها را بر روی منقل قرار دهید. حدود 3 تا 5 دقیقه صبرکنید تا یک سمت کباب بپزد. سپس آن را برگردانید تا سمت دیگر آن نیز گریل شود.

اورفا کباب آماده است. می‌توانید چند عدد فلفل و گوجه‌فرنگی را نیز به سیخ بکشید و کباب کنید. ترک‌ها اورفا کباب را به همراه نان پیتا سرو می‌کنند. اگر به پیتا دسترسی ندارید، می‌توانید کباب را به همراه نان لواش یا در کنار برنج سرو کنید و از خوردن آن لذت ببرید. طرز تهیه انواع کباب اصیل ایرانی و ملل بهمراه معرفی و آموزش آنها را هرگز فراموش نکنید.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۱۹۲۳۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان