//
کدخبر: ۴۱۶۷۰۲ //
آشپزی | سس کارامل

آشپزخانه آسان| سس کارامل حرفه ای درست کن

طرز تهیه سس کارامل حرفه ای اصل را برایتان آموزش داده ایم. شما با مطالعه این مطلب می توانید سس کارامل را کامل بیاموزید و آن را طبخ نمایید.

آشپزخانه آسان| سس کارامل حرفه ای درست کن
به گزارش فرتاک نیوز،

ابتدا ، قبل از شروع ، مطمئن شوید که همه چیز را آماده کرده اید – خامه و کره کنار تابه ، آماده استفاده . تهیه کارامل یک فرآیند سریع است که نمی تواند منتظرآوردن مواد اولیه باشد. اگر سریع کار نکنید ، شکر می سوزد.

مواد اولیه برای طرز تهیه سس کارامل

1 فنجان (210 گرم) شکر

6 قاشق غذاخوری (85 گرم) کره (شور یا بدون نمک)

1/2 فنجان (120 میلی لیتر) خامه سنگین زده شده

آموزش طرز تهیه سس کارامل

اول ایمنی! مطمئن شوید که هیچ بچه ای کنار شما وجود نیست و ممکن است بخواهید از دستکش های فر استفاده کنید. شکر کاراملی شده بسیارداغ تر از آب جوش خواهد بود.

شکر را گرم کنید:

شکر را روی حرارت نسبتاً زیاد در قابلمه ای با کف سنگین 2 و یا 3 لیتری گرم کنید. شکر در یکی دو دقیقه شروع به ذوب شدن می کند. هنگامی که شکر شروع به ذوب شدن می کند ، با قاشق چوبی به شدت هم بزنید. شکر به صورت توده در می آید و در لبه های تابه شروع به ذوب شدن می کند.

وقتی شکر شروع به ذوب شدن می کند ، حرارت را کمی کم کنید تا شکر نسوزد.

به هم زدن ادامه دهید تا تمام شکر ذوب شود. هنگامی که تمام شکر ذوب شد ، هم زدن را متوقف کنید. در صورت تمایل می توانید تابه را کمی بچرخانید.

توجه داشته باشید که اگر از تابه ای با کف ضخیم استفاده می کنید این دستور العمل بهتر جواب می دهد. اگر متوجه شدید که مقداری از شکر را قبل از ذوب شدن باقی شکر ها میسوزد ، دفعه بعد که آن را امتحان کردید ، در ابتدای فرآیند ، نصف فنجان آب به شکر اضافه کنید ، این به پختن یکنواخت تر شکر کمک می کند. ، اگرچه زمان بیشتری طول می کشد زیرا آب قبل از کارامل شدن شکر نیاز به تبخیر دارد.

کره اضافه کنید:

به محض ذوب شدن همه بلورهای شکر (شکر مایع باید کهربایی تیره باشد) ، بلافاصله کره را به تابه اضافه کنید. هم بزنید تا کره ذوب شود.

افزودن خامه:

وقتی کره ذوب شد ، تابه را از روی حرارت بردارید. تا سه بشمارید ، سپس خامه را به آرامی به تابه اضافه کنید و هم بزنید تا مخلوط شود.

توجه داشته باشید که وقتی کره و خامه را اضافه می کنید ، مخلوط به طور قابل توجهی کف می کند. به همین دلیل است که باید از تابه ای استفاده کنید که حداقل 2 کوارت (ترجیحاً 3 کوارت) بزرگ باشد.

هم بزنید تا یکدست شود:

هم بزنید تا سس کارامل یکدست شود. اجازه دهید چند دقیقه در تابه خنک شود ، سپس در یک شیشه ماسون بریزید و بگذارید تا در دمای اتاق خنک شود. (به خاطر داشته باشید که هنگام استفاده از شیشه پر شده با سس کارامل داغ ، از وسیله نگهدارنده های قابلمه استفاده کنید.)

حداکثر تا 2 هفته در یخچال نگهداری شود. قبل از سرو گرم کنید.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۱۶۷۰۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان