//
کدخبر: ۴۱۶۷۰۱ //
آشپزی | سس هلندی

بهترین سس هلندی | مراحل تهیه سس هلندی

طرز تهیه سس هلندی اصل خوشمزه 8 نفره را برایتان بصورت کاملا حرفه ای قرار داده ایم. این طرز تهیه سس هلندی اصل از بهترین و کاربردی ترین رسپی ها تهیه شده است.

بهترین  سس هلندی | مراحل تهیه  سس هلندی
به گزارش فرتاک نیوز،

مراحل کامل و دقیق را در طرز تهیه سس هلندی در زیر آورده شده است. این مراحل را بدرستی و دقیق انجام دهید. بهترین و کاربردی ترین طرز تهیه سس هلندی همینجاست.

مواد اولیه برای طرز تهیه سس هلندی

10 قاشق غذاخوری (142 گرم) کره بدون نمک ، در دمای اتاق ، به سایز 1 قاشق غذاخوری برش دهید

3 زرده تخم مرغ

1 قاشق غذاخوری آب لیمو

1 قاشق غذاخوری آب

1/4 قاشق چایخوری نمک

فلفل سیاه یا سفید تازه آسیاب شده

کمی فلفل قرمز (اختیاری)

آموزش طرز تهیه سس هلندی

زرده تخم مرغ ، آب لیمو و آب را با هم ترکیب کنید.در یک قابلمه متوسط ​​با کفه سنگین ، زرده تخم مرغ ، آب لیمو و آب را مخلوط کنید.روی حرارت  هم بزنید تا حجم زرده تخم مرغ دو برابر شود.

1 قاشق غذاخوری کره اضافه کنید و سس را درست کنید.ماهیتابه را روی حرارت ملایم قرار دهید و 1 قاشق غذاخوری کره به آن اضافه کنید. به طور مداوم هم بزنید ، سس را به آرامی بپزید تا تخم مرغ ها غلیظ ، رنگ پریده و پفکی شوند.

سس باید طوری باشد که رد اثر همزن در آن به جا بماند. این می تواند تا 5 دقیقه طول بکشد. در این مرحله کوتاهی نکنید! این چیزی است که یک سس هلندی نازک ومتوسط را به یک سس خوب با قوام تبدیل می کند.

کره نرم شده باقی مانده را هم بزنید:

هنگامی که مخلوط تخم مرغ غلیظ شد ، شروع به هم زدن باقیمانده کره نرم شده کنید ،  به صورتی که یک قاشق غذاخوری درهر لحظه هم بزنید. قبل از هم زدن درمرحله بعدی ، مطمئن شوید که هر اضافه کره به طور کامل در سس گنجانده شده است.

این کار ممکن است 10 دقیقه طول بکشد و ممکن است لازم باشد تابه را روی شعله قرار دهید و خاموش روشن کنید تا حرارت تنظیم شود و از پخت سریع سس جلوگیری شود.

با افزودن کره بیشترقوام سس بیشتر میشود. وقتی تمام کره را اضافه کردید ، حرارت را تا آنجا که می توانید کم کنید.

در صورت تمایل مزه کنید، ادویه بزنید و آن را صاف کنید:

نمک و مقداری فلفل تازه آسیاب شده را برای مزه اضافه کنید. در صورت استفاده از کمی فلفل قرمز ، فلفل سیاه تازه خرد شده را حذف کنید. این یک سس قوی است ، بنابراین یک سبزی خام مانند هویج خلالی را در آن فرو کنید تا مزه دار شود و در صورت لزوم چاشنی را تنظیم کنید.

اگر آن را با غذای شور مانند ژامبون سرو می کنید ، شاید مایل نباشید که آن را به شدت ادویه بزنید ، اما من فکر می کنم این سس وقتی حدودا نمکی باشد ، بهتر است و من معمولاً چند نمک دیگر به آن اضافه می کنم.

اگر می خواهید سس هلندی با قوام کمتری داشته باشید ، می توانید سس را با یکی از دو روش رقیق کنید. می توانید سس چاشنی را در یک کاسه بزرگ با استفاده از یک الک توری خوب صاف کنید. در صورت نیاز از یک کفگیر پلاستیکی برای صاف کردن استفاده کنید. همچنین می توانید 1 قاشق غذاخوری آب گرم را در آن هم بزنید تا به قوام مورد نظر خود برسید.

نحوه گرم نگه داشتن سس هلندی قبل از سرو و نحوه نگهداری:

شما می توانید سس را تا 30 دقیقه روی اجاق گاز نگه دارید وحرارت در پایین ترین حالت قرار گیرد. ممکن است لازم باشد تابه را روی حرارت بگذارید و از روی حرارت بردارید تا بیشتر حد حرارت نبیند و خراب نشود.

ظرف باقی مانده را ظرف 2 ساعت پس از تهیه در یخچال قرار دهید و از مواد باقی مانده برای پخش روی نان تست ظرف 3 روز استفاده کنید. اگرتصمیم گرفتید آن را دوباره گرم کنید ، اما به خوبی گرم نمی شود ، این کار را در یک بویلر دوتایی انجام دهید و مرتباً هم بزنید.

در این بخش طرز تهیه سس هلندی را بصورت کامل و کاربردی برایتان قرار دادیم. این طرز تهیه سس هلندی را کامل و دقیق اجرا کنید.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۱۶۷۰۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان