//
کدخبر: ۴۰۰۵۹۱ //
آشپزی | سس | سس هلندی

طرز تهیه سس هلندی | سس متفاوت درست کن!

سس هلندی یکی از معروف ترین سس های هلنده که با سبزیجات، گوشت، مرغ و استیک سرو میشه. چند دستور برای طرز تهیه سس هلندی وجود داره که مواد اولیه ی همه ی اون ها یکیه فقط روش درست کردن و مقدار مواد اولیه شون کمی با هم فرق داره.

طرز تهیه سس هلندی | سس متفاوت درست کن!
به گزارش فرتاک نیوز،

 

هزاران هزار سس تو دنیا وجود داره که هر کدوم با مواد اولیه مختلف درست میشن. بعضی سس ها مخصوص سالاد هستن و بعضی دیگه با گوشت و مرغ و ماهی سرو میشن. یه سری غذاها هم هستن که سس جزء جدایی ناپذیر از اون هاست. مثل پاستا که با سس های مختلف از جمله سس پستو و یا سس قارچ و پنیر سرو میشه. مسلما سس مخصوص گوشت با سس پاستا فرق میکنه و با مواد اولیه متفاوتی درست میشه. خیلی از غذاهای کشورهای مختلف هم سس مخصوص به خودشون رو دارن. مثل سس هویسین که مخصوص غذاهای چینیه. خلاصه این که بسته به ذائقه ها و خوراکی های مختلف سس های متفاوتی وجود داره. ولی خوبی همه ی اون ها اینه که طرز تهیه شون زمان بر نیست و با ترکیب یه سری مواد اولیه محدود اما خوشمزه میشه هر نوع سسی رو درست کرد. یه مزیت دیگه ی سس ها اینه که درست کردنشون تا حدودی سلیقه ایه. شما می تونید مثلا تندی یا ترشی سس رو کم و زیاد کنید و یا از یه ماده اولیه ی دیگه مثلا یه سبزی معطر به دلخواه تون استفاده کنید. امروز می خوایم طرز تهیه سس هلندی رو بهتون یاد بدیم. 

مواد لازم برای سس هلندی

زرده تخم مرغ 2 عدد

کره 140 گرم

نمک و فلفل به مقدار لازم

آب لیمو تازه 1 قاشق غذاخوری

آب 1-4 قاشق غذاخوری

سرکه (به دلخواه) 1 قاشق چایخوری

طرز تهیه سس هلندی

۱- قابلمه ای متوسط را انتخاب کنید، داخل آن مقداری آب بریزید، آن را روی شعله متوسط قرار دهید و اجازه دهید آب به جوش بیاید.

۲- بعد از آن که آب جوش آمد، حرارت را کم کنید. روی قابلمه کاسه ای قرار دهید.

۳- ۲ قاشق غذاخوری آب داخل کاسه بریزید و زرده های تخم مرغ را به آن اضافه کنید. زرده های تخم مرغ را با استفاده از همزدن دستی به سرعت و مدام هم بزنید. سپس نمک را به آن ها اضافه کنید.

پختن-زرده-تخم-مرغ-به-روش-بن-ماری

۴- کره را از ۱۵ دقیقه قبل در دمای محیط قرار دهید تا کاملا نرم و حتی آب شود. سپس آن را آرام آرام به تخم مرغ ها اضافه کنید و همچنان به هم زدن مواد با هم ادامه دهید.

۵-  سرکه، فلفل و آب لیمو را به نوبت به سس هلندی اضافه کنید و هم بزنید تا سس غلیظ شود.

۶- سس را از روی حرارت بردارید و اجازه دهید کمی خنک شود. سپس آن را روی خوراکی مورد نظر خود بریزید و یا در ظرف خصوص سرو کنید.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۰۰۵۹۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان