//
کدخبر: ۴۱۵۵۲۳ //
آشپزی | بستنی شکلات نعنا

بستنی جدید و خوش طعم | بستنی شکلات نعنا

در این دستور پخت طرز تهیه بستنی شکلات نعنا را برایتان بصورت کاملا حرفه ای و کاربردی قرار داده ایم. شما می توانید با مطالعه این رسپی بستنی شکلات نعنا را بصورت حرفه ای در منزل برای عزیزانتان آماده نمایید.

بستنی جدید و خوش طعم | بستنی شکلات نعنا
به گزارش فرتاک نیوز،

طرز تهیه بستنی شکلات نعنا را با ما یاد بگیرید.

مواد لازم برای تهیه بستنی شکلات نعنا

1 و 1/2 فنجان شیر کامل

1 و 1/2 فنجان خامه سنگین

1/2 فنجان برگ نعنا تازه

2/3 پیمانه شکر سفید

1 قاشق غذاخوری شربت ذرت سبک

4 زرده تخم مرغ بزرگ

1/4 تا 3/4 قاشق چایخوری عصاره نعنا یا نعنا تند برای مزه*

رنگ خوراکی سبز و آبی ، اختیاری

110 گرم شکلات نیمه شیرین خرد شده

آموزش طرز تهیه بستنی شکلات نعنا

 

در یک قابلمه متوسط ​​شیر، 1 فنجان خامه و برگ نعنا تازه را مخلوط کنید. روی حرارت متوسط ​​گرم کنید و حدود 5 دقیقه به حباب ملایم برسانید. آن را از روی حرارت بردارید و 15 دقیقه صبر کنید تا دم بکشد.

در همین حال، حدود 1 – 2 دقیقه در یک کاسه، 1/2 فنجان خامه سنگین را با شکر، شربت ذرت و زرده تخم مرغ مخلوط کنید تا کمی رنگ پریده و پفی شود.

هنگام مخلوط کردن زرده تخم مرغ، به آرامی حدود 1/2 فنجان مخلوط شیر گرم را به مخلوط زرده تخم مرغ اضافه کنید (هنوز برگها را صاف نکنید). مخلوط زرده تخم مرغ را به مخلوط شیر در قابلمه اضافه کرده و دوباره روی حرارت متوسط ​​قرار دهید.

مخلوط را بپزید و مرتباً هم بزنید تا غلیظ شود، حدود 5 تا 8 دقیقه. (مخلوط باید پشت یک قاشق چوبی را بپوشاند. یک حباب کوچیک خوب است اما اجازه ندهید بجوشد). آن را از روی حرارت بردارید و مخلوط را از طریق یک الک سوراخ ریز در یک کاسه ضد حرارت بریزید.

با استفاده از یک کفگیر پلاستیکی ، برگ های نعنا را در غربال پشت و رو بمالید تا روغن ها و طعم های طبیعی از برگ ها به کاسه صاف شوند. (همچنین پس از اتمام ته الک را به کاسه بزنید تا ته مانده توی کاسه بریزد) ، برگ ها را دور بریزید.

در صورت تمایل چند قطره رنگ غذایی سبز و آبی (حدود 4 سبز/2 آبی) و عصاره نعنا را به مخلوط اضافه کنید. روی آن را با پلاستیک بپوشانید و مستقیماً روی سطح مخلوط فشار دهید تا روی سطح یک دست شده و حالت پوست ای نداشته باشد. آن را به یخچال منتقل کنید و اجازه دهید تا حدود 4 تا 5 ساعت کاملاً سرد شود.

پس از خنک شدن کامل ، مخلوط را در یک بستنی ساز مطابق دستورالعمل سازنده فرآوری کنید. در چند دقیقه آخر پردازش شکلات خرد شده را اضافه کنید. مخلوط را به یک محفظه محکم منتقل کرده و فریز کنید تا تقریباً سفت شود. **

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۱۵۵۲۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان