//
کدخبر: ۴۱۵۱۶۷ //
آشپزی | نان ترتیلای مکزیکی

نان ترتیلای مکزیکی | طرز تهیه گام به گام نان ترتیلای مکزیکی

نان ترتیلا نوعی نان مکزیکی است که برای تهیه خوشمزه جاتی مثل انواع تاکو یا چیپس ترتیلا ازش استفاده میشه.با ما تا انتهای آموزش همراه شوید.

نان ترتیلای مکزیکی | طرز تهیه گام به گام نان ترتیلای مکزیکی
به گزارش فرتاک نیوز،

 در خیلی از کشورها این نان رو میشه به صورت آماده از سوپرمارکت ها تهیه کرد. اما اگه در دسترستون نیست هم هیچ جای نگرانی نداره.

مواد لازم برای نان ترتیلای مکزیکی

آرد 3 پیمانه

آب گرم 1 پیمانه

روغن 1/3 پیمانه

بیکینگ پودر 1/2 قاشق چایخوری

نمک 1 قاشق چایخوری

طرز تهیه نان ترتیلای مکزیکی

1- آرد، نمک و بیکینگ پودر را داخل کاسه ای بریزید و مخلوط کنید. میان آرد را گود کنید و روغن را داخل گودی بریزید و از اطراف کم کم مواد را مخلوط کنید تا بافتی مانند خرده نان پیدا کند سپس آب گرم را کم کم اضافه و مخلوط کنید (پیشنهاد میشود از آرد نانوایی استفاده کنید).

2- مواد را مخلوط کنید و ورز دهید تا زمانی که دیگر خمیر به دست نچسبد (این خمیر لطیف نیست و در صورت لزوم میتوانید مقدار بیشتری آرد اضافه کنید)؛ خمیر را داخل کاسه ای که چرب کرده اید قرار دهید و روی ظرف را با نایلون بپوشانید و 1 ساعت در جای گرمی استراحت دهید تا حجم خمیر بیشتر شود.

3- پس از اینکه خمیر استراحت کرد و حجمش افزایش یافت خمیر را به 10 قسمت مساوی تقسیم کنید. روی سطح کار کمی آرد بپاشید و خمیرها را با کمک وردنه به قطر 10 سانتیمتر پهن کنید.

4- ماهیتابه را روی حرارت متوسط قرار دهید. پس از اینکه داغ شد خمیر را داخل ماهیتابه بگذارید. کمی صبر کنید تا خمیر شروع به حباب زدن کند سپس برگردانید تا ظرف دیگر نان نیز بپزد.

تمام نان ها را به همین صورت آماده کنید سپس داخل پارچه ای قرار دهید تا نان ها نرم باقی بمانند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۱۵۱۶۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان