//
کدخبر: ۴۱۴۸۰۳ //
آشپزی | خرما بریز

دسر خوشمزه کرمانی | خرما بریز رو درست کن!

حلوا ها انواع و اقسام متفاوتی دارند و در بیشتر شهر ها می توان گفت حلوای مخصوص به خودشان را دارند که سوغات آن شهر نیز به حساب می آید و شما می توانید حلوا ها را به عنوان یک میان وعده خوشمزه و مقوی در خانه تهیه کنید.امروز طرز تهیه خرما بریز را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

دسر خوشمزه کرمانی |  خرما بریز رو درست کن!
به گزارش فرتاک نیوز،
 این حلوا که به اسم حلوا کرمانی یا حلوا بریزه نیز تهیه می شود از آرد و خرما و گردو برای تهیه آن استفاده می شود و شما می توانید مواد را داخل دیس پهن کنید و به دلخواه با مغزیجات مختلف تزیین کنید و یا می توانید مواد را گرد کنید و داخل پودر نارگیل بغلطانید و بعد سرو کنید. 

مواد لازم

آرد ۲ پیمانه
خرما ۴۰۰ گرم
گردو خرد شده ۱/۲ پیمانه
زردچوبه ۱ ق غذا خوری سر خالی
پودر هل، دارچین و تخم گشنیز هر کدام ۱ ق چای خوری
روغن مایع ۱/۲ پیمانه
کره ۱۰۰ گرم
زعفران به دلخواه

طرز تهیه خرما بریز

 
مرحله اول: تفت دادن آرد
ابتدا باید آرد را تفت دهید برای این آرد را الک کنید و داخل تابه بریزید و برای ۱۰ دقیقه خوب تفت دهید تا بوی خامی آرد گرفته شود، دقت کنید باید حرارت کم باشد تا بوی خامی کاملا گرفته شود و آرد زیاد تغییر رنگ ندهد.
 
مرحله دوم: افزودن کره و روغن
در ادامه باید کره و روغن مایع را به مواد اضافه کنید و هم بزنید تا روغن ها به خورد آرد برود و خوب هم بزنید تا مواد یکدست شود سپس پودر دارچین را به همراه زعفران دم کرده به مواد اضافه کنید و هم بزنید. خرما ها را هسته گیری کنید و به دلخواه می توانید بدون پوست کنید که برای این کار باید آب را جوش بیاورید و خرما را برای ۲ دقیقه داخل آب جوش بریزید و سپس داخل آب سرد ریخته و به راحتی پوست خرما را بگیرید و با کمک گوشتکوب دستی یا برقی بکوبید تا له شود.
 
مرحله سوم: تهیه خرما بریز
در ادامه باید گردو خرد شده را به همراه خرما له شده و تخم گشنیز و هل بریزید و خوب مواد را هم بزنید تا یکدست شود و بعد شعله را خاموش کنید. حالا باید داخل یک بشقاب بریزید و بعد از کمی خنک شدن به صورت لوزی برش بزنید و یا می توانید داخل قالب سیلیکونی بریزید و قالب را داخل یخچال قرار دهید تا خودش را بگیرد.

 

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۱۴۸۰۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان