//
کدخبر: ۴۱۴۹۶۷ //
آشپزی | شربت ژله ای

نوشیدنی خوشرنگ و خوشمزه | شربت ژله ای

شما می توانید شربت ژله ای را برای مهمانی و خواستگاری نیز تهیه کنید زیرا بسیار خوشگل و حس خوردن ژله با خاکشیر و تخم شربتی بسیار جالب است. امروز طرز تهیه شربت ژله ای را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

نوشیدنی خوشرنگ و خوشمزه | شربت ژله ای
به گزارش فرتاک نیوز،
شربت از انواع میوه ها تهیه می شود ولی این بار قرار است از شربت ژله ای با کمک ژله های رنگی یک شربت خوشمزه و جذاب برای مهمانی ها تهیه کنید تا از طعم و مزه بی نظیر یک شربت خنک و جذاب لذت ببرید. در تهیه این شربت از تخم شربتی و خاکشیر و گلاب استفاده شده است و شما می توانید از هر رنگ ژله ای که دوست دارید می توانید برای تهیه این شربت استفاده کنید. 

مواد لازم

تخم شربتی ۱ ق غذا خوری
ژله رنگ دلخواه ۲ بسته
شکر یا شهد یا عسل ۲  ق غذا خوری
خاکشیر ۱ ق غذا خوری
گلاب ۲ ق غذا خوری
 

طرز تهیه شربت ژله ای

مرحله اول: آماده سازی تخم شربتی
ابتدا باید خاکشیر را به صورت ریگ شوی بشورید تا تمیز شود و تمام شن و کثیفی خاکشیر تمیز شود. تخم شربتی را داخل یک لیوان یا کاسه بریزید و روی آن آب گرم بریزید و بگذارید تا پف کند و آب را به خودش جذب کند.
 
مرحله دوم: آماده سازی ژله
نصف بسته از هر رنگ ژله ای که دوست دارید را داخل کاسه های جداگانه بریزید و به آن ۱/۲ لیوان آب جوش اضافه کنید و هم بزنید و بعد روی بخار کتری قرار دهید و بن ماری کنید تا ذرات ژله حل شود و یا می توانید داخل ماکروفر به مدت ۱ دقیقه با قدرت ۱۰۰ درصد قرار دهید.

 

مرحله سوم: نیم بند شدن ژله

در ادامه باید ژله ها را از روی بخار بردارید و صبر کنید تا خنک شود و برای ۱ ساعت در یخچال قرار دهید تا نیم بند شود، یعنی حالتی مانند سفیده تخم مرغ داشته باشید و نه خیلی سفت و نه شل باشد و بعد با کمک چنگال ژله را هم بزنید تا خرد و له شود.
 
مرحله چهارم: تهیه شربت ژله ای
حالا باید به هر رنگ ژله تخم شربتی و گلاب و شهد را اضافه کنید و هم بزنید و به هر کدام از کاسه ها ۱ تا ۱.۵ لیوان آب اضافه کنید و هم بزنید و بعد کف لیوان خاکشیر ریخته و یخ بریزید و بعد ژله تهیه شده را روی آن بریزید و سرو کنید. نوش جان

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۱۴۹۶۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان