//
کدخبر: ۴۱۴۷۹۵ //
آشپزی |نکات خانه داری

چکار کنیم تخم شربتی و خاکشیر ته نشین نشود؟| نکات خانه داری

در فصل گرما و تابستان در بیشتر شربت ها از خاکشیر و تخم شربتی برای خواص بیشتر استفاده می شود ولی به دلیل سبک بود این دو ماده همیشه به زیر لیوان می رود و باید با هم زدن آن را میل کنید ولی اگر می خواهید یک شربت نذری زعفران تهیه کنید و تخم شربتی یا خاکشیر بریزید ولی دوست دارید تخم شربتی شما معلق باشد از تکنیک زیر استفاده کنید پس همراه ما باشید.

چکار کنیم تخم شربتی و خاکشیر ته نشین نشود؟| نکات خانه داری
به گزارش فرتاک نیوز،

 تخم شربتی کالری بسیار کمی دارد ولی ارزش غذایی بالایی دارد و حاوی آنتی اکسیدان و مواد معدنی و غیره می باشد و طبع گرم و تر دارد و برای افراد سرد مزاج و خشک گزینه خوبی می باشد و همچنین برای کسانی که می خواهند لاغر شوند نیز گزینه بسیار خوبی می باشد زیرا سرشار از اسیده های چرب امگا ۳ می باشد و به همین دلیل موجب افزایش سوخت و ساز بدن می باشد و از این طریق منجر به کاهش وزن سریع می شود و بهترین زمان مصرف تخم شربتی برای لاغری اندازه ۲ ق غذا خوری نیم ساعت قبل از هر وعده غذایی یا در بین بروز هنگامی که ضعف بدنی دارید. امروز در پارسی دی ترقند ته نشین نشدن تخم شربتی و خاکشیر را به شما آموزش خواهیم داد.

چکار کنیم تخم شربتی ته نشین نشود؟

برای ته نشین نشدن تخم شربتی باشد آن را با آب جوش خیس کنید این کار باعث می شود تخم شربتی پف بیشتری کند. برای این که تخم شربتی معلق بماند باید تخم شربتی خیس خورد را داخل مخلوط کن یا خرد کن های معمولی بریزید و سه تا پالس بزنید و دقت کنید اصلا اصلا نباید بیشتر چون غلظت بیشتر می شود و لعاب زیادی پیدا می کند و شکل ظاهری خوبی پیدا نمی کند. اگر همزن یا مخلوط کن ندارید می توانید با همزن دستی خوب تخم شربتی را برای چند دقیقه هم بزنید.

چکار کنیم خاکشیر ته نشین نشود؟

برای این که خاکشیر ته نشین نشود روشی مانند بالا وجود ندارد ولی بهترین راه این که خاکشیر مجلسی تر باشد باید ریگ شوی کنید و خوب بشورید و بعد خاکشیر را داخل قالب های یخ ریخته و در یخچال قرار دهید و زمان دهید تا یخ بزند و موقع سرو داخل لیوان شربت بریزید تا کم کم خودش ذوب شود.

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۱۴۷۹۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان