//
کدخبر: ۴۱۴۷۹۴ //
آشپزی |آبغوره خانگی

آبغوره خانگی | طرز تهیه شو حتما یاد بگیر!

شما می توانید آبغوره را به راحتی در خانه تهیه کنید و برای انواع چاشنی ها و غذا های مختلف آبغوره را استفاده کنید. امروز طرز تهیه آبغوره خانگی با جوشاندن را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

آبغوره خانگی  | طرز تهیه شو حتما یاد بگیر!
به گزارش فرتاک نیوز،
طبع آبغوره سرد و خشک است و شما می توانید به عنوان چاشنی یا طعم دهنده برای ترشی های مختلف و بعضی از خورشت های سنتی نیز از آبغوره استفاده کنید. اما آبغوره علاوه بر طعم ترشی که دارید خواص بسیار خوبی نیز برای بدن دارد. آبغوره می تواند کبد تقویت و مبارزه با کبد چرب کمک کند و همچنین چکاندن آبغوره به داخل بیتی می تواند از بین بردن خونریزی بینی شود، آبغوره همراه با غذا می تواند جذب آهن بیشتری در بدن داشته باشد و ویتامین c موجود در آب این میوه می تواند برای درمان سرماخوردگی و سیستم ایمنی بدن کمک کند. 

مواد لازم

غوره ۲ کیلوگرم
نمک ۱ ق غذا خوری

طرز تهیه آبغوره خانگی با جوشاندن

مرحله اول: آماده سازی غوره
ابتدا باید غوره ها را دان کنید و داخل یک سبد بریزید و خوب بشورید. برای شستن غوره باید داخل یک لگن بریزید و چندین بار آب آن را عوض کنید و بعد غوره ها را روی یک پارچه بریزید تا خشک شود، دقت کنید باید غوره ها کاملا خشک شود و گرنه این کار باعث کپک آبغوره می شود.
 
مرحله دوم: گرفتن آب غوره
حالا باید آبغوره را بگیرید برای این کار می توانید از آبمیوه گیری استفاده کنید و غوره ها را آب گیری کنید و یا اگر آبمیوه گیر خانگی ندارید یا مقادیر غوره زیاد است می توانید بیرون ببرید با دستگاه آب آن را بگیرید.
 
مرحله سوم: صاف کردن
برای صاف کردن آبغوره می توانید یک پارچه نخی را روی یک قابلمه قرار دهید و بریزید تا صاف شود و با دست خوب فشار دهید تا آب آبغوره حسابی خارج شود.
 
مرحله چهارم: جوشاندن
در ادامه باید قابلمه را روی حرارت متوسط قرار دهید تا بجوش بیاید و حتما در طول پخت کف روی آبغوره را بگیرید و به دلخواه نمک اضافه کنید و بگذارید تا برای ۲۰ دقیقه بجوشد و از روی حرارت بردارید و دوباره تو پارچه نخی بریزید تا صاف شود و بعد صبر کنید تا کاملا خنک شود و بعد داخل بطری شیشه ای بریزید و درب آن را خوب محکم کنید و در یخپچال یا جای خنک نگهداری کنید. نوش جان

 

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۱۴۷۹۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان