//
کدخبر: ۴۰۵۶۱۲ //
آشپزی | آبغوره خانگی

طرز تهیه آبغوره قرمز و خوشرنگ در خانه | فوت و فن های خانه داری!

آبغوره از جمله چاشنی های خوشمزه و پرطرفداری است که در انواع غذاها و سالاد ها به خصوص سالاد شیرازی استفاده می شود. در ادامه این مطلب طرز تهیه آبغوره قرمز و خانگی را به شما آموزش می دهیم.

طرز تهیه آبغوره قرمز و خوشرنگ در خانه | فوت و فن های خانه داری!
 
همان طور که از اسمش معلوم است از غوره یا انگور کال بدست می آید و بهترین انگور برای تهیه آبغوره آنگور عسگری می باشد.

طرز تهیه آبغوره خانگی قرمز و خوش رنگ

شستن و دونه کردن غوره ها
ابتدا غوره ها را با شاخه خوب بشورید و داخل آبکش بریزید. پس از آن که آب آنها گرفته شد با حوصله تمام غوره ها را از شاخه ها جدا کنید و دون کنید. داخل یک ظرف بزرگ بریزید بعد از این که تمام غوره ها را دون کردید یک بار دیگر بشورید کنار بگذارید تا آب اضافی آن گرفته شود.
 
گرفتن آب غوره ها
بعد از این که آب اضافی دونه های غوره گرفته شد می توانید با دستگاه آب میوه گیری آب غوره ها را بگیرید اگر دستگاه آب میوه گیری در دسترس نیست می توانید با آسیاب، گوشت کوب برقی یا مخلوط کن خوب پوره کنید تا له شوند.

طرز-تهیه-آبغوره-683x1024

 
از صاف کردن غوره ها
بعد از این که آب غوره ها را گرفتید یا این که خوب آن ها را له کردید از الک یا صافی رد کنید تا آب غوره ها بدون تفاله باشد.
 
جوشاندن آب غوره ها
پس از این که غوره های له شده را از صافی رد کردید، داخل یک قابلمه بریزید و روی حرارت قرار دهید تا به جوش بیاید. بعد از این که شروع به جوشیدن کرد، کف های روی سطح آبغوره را بگیرید تا خوش رنگ تر شود. برخی ترجیح می دهند برای ماندگاری طولانی نمک به آن اضافه کنند. بعد از این که نمک اضافه کردید اجازه دهید به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه بجوشند سپس از روی حرارت بردارید.
 
ریختن آبغوره ها داخل بطری
بعد از این که از روی حرارت برداشید کناری قرار دهید تا سرد شود. پس از این که سرد شد داخل بطری یا هر ظرفی که دوست دارید بریزید از قبل مطمئن شوید که ظرفتان خشک باشد. برای این که کپک نزند می توانید کمی روغن زیتون روی آبغوره ها بریزید. برای نگه داری هم می توانید داخل یخچال قرار دهید اگر دوست دارید که آبغوره های شما پرنگ تر شود برای مدتی جلوی نور آفتاب قرار دهید.

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۰۵۶۱۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان