//
کدخبر: ۴۰۴۷۴۰ //
آشپزی | حلوای دارچین

طرز تهیه حلوای دارچین | حلوای خوش طعم درست کن!

حلوای دارچین برای میان وعده، دسر یا ماه رمضان بسیار دلچسب و پر طرفدار است و میتوان آن را با شکل ها و تزیینات خلاقانه و هیجان انگیزی سرو کرد. مطمئناً با یک بار تهیه ی حلوای دارچین علاقه مند خواهید شد که طرز تهیه حلواهای بیشتری را یاد بگیرید.

طرز تهیه حلوای دارچین | حلوای خوش طعم درست کن!
به گزارش فرتاک نیوز،

حلوای دارچین یکی دیگر از انواع حلوا است که طعمی عالی و عطری بی نظیر دارد. حلوای دارچین طرز تهیه چندان سختی ندارد. بنابراین حتی اگر بار اولی است که حلوا تهیه می کنید، نگران نباشید. این حلوا ظاهر خوش رنگی دارد و برای تزیین و تهیه حلوای دو رنگ گزینه ی مناسبی خواهد بود. به علاوه خواص حلوای دارچین بسیار بالاست. خود پودر دارچین برای افرادی که دیابت دارند، مفید بوده و کمک می کند گلوکز به سلول ها منتقل شود. میزان چربی و کلسترول را در خون کاهش می دهد و در مقابل بیماری ها از بدن شما محافظت خواهد کرد. حلوای دارچین انتخاب خوب و خوشمزه ای برای مصرف این ادویه ی دوست داشتنی و پر خاصیت است.

مواد لازم برای حلوای دارچین

آرد 2 پیمانه

شکر 1 و 1/2 پیمانه

آب 1 پیمانه

گلاب 1/2 پیمانه

پودر دارچین 1 قاشق چایخوری

روغن جامد 1 و 1/2 پیمانه

هل 1 قاشق چایخوری

طرز تهیه حلوای دارچین

مرحله اول:

یک قابلمه بردارید و آب، شکر، هل و گلاب را در آن بریزید. قابلمه را روی حرارت بگذارید و بهم بزنید تا شکر در آب حل شود  به جوش بیاید. حدودا 5 دقیقه صبر کنید تا شربت آماده شود اما مراقب باشید که خیلی غلیظ نشود.

مرحله دوم:

برای تهیه حلوای دارچین باید آرد را دو بار الک کنید. قابلمه ی دیگری بردارید و روغن جامد را در آن بریزید. آرد را به روغن اضافه کنید و با هم خوب تفت دهید تا حدی که بوی خامی آرد گرفته شود. وقتی آرد کرم رنگ شد، میتوانید آن را از روی حرارت بردارید.

مرحله سوم:

پودر دارچین را روی آرد الک کنید و کم کم به آن اضافه کنید. خوب بهم بزنید تا کاملا دارچین در بین آرد پخش شود.

مرحله چهارم:

شربت یا شهد حلوایی که آماده کرده اید را طی چندین مرحله و به آرامی به مخلوط آرد و دارچین اضافه کنید. مراقب باشید که به دست و صورتتان پاشیده نشود، چون باعث سوختگی خواهد شد.

مرحله پنجم:

همان طور که قابلمه روی حرارت نیست، به هم زدن ادامه دهید تا حلوا قوام بیاید. اگر حلوای دارچین شما خیلی روان و آبکی بود میتوانید آن را چند دقیقه روی حرارت قرار دهید تا غلیظ شود.

مرحله آخر:

حلوای دارچین را در ظرف سرو بکشید و با انواع روش های تزیین حلوا آن را زیبا کنید. نوش جان.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۰۴۷۴۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان