//
کدخبر: ۴۰۱۵۹۳ //
آشپزی | حلوا | حلوای نشاسته

حلوای نشاسته رو حتما درست کن! | آموزش حلوا با نشاسته

حلوا نشاسته یه نوع خوشمزه دیگه از انواع حلوا هست که طعم و جذابیت خاصی داره. چون خودش میتونه به روش های مختلفی تهیه بشه و شکل های مختلفی به خودش بگیره.

حلوای نشاسته رو حتما درست کن! | آموزش حلوا با نشاسته
به گزارش فرتاک نیوز،

شاید بخواین بدونین که خواص حلوای نشاسته چیه؟ خب باید بگم که کمک میکنه راحت تر و با روش بهتری از خواص نشاسته بهره ببرین. که خود نشاسته باعث تقویت معده میشه، انرژی بخشه و البته یه مقدار هم چاق کننده هست. البته مورد آخر برای همه لزوماً مفید نیست، پس خیلی توی مصرف این حلوا نباید زیاده روی کنن. اما از طعم حلوای نشاسته براتون نگم که واقعا عالیه. پیشنهاد می کنم حتما حتما امتحانش کنین.

 

مواد لازم برای حلوا نشاسته برای 12 نفر

نشاسته گل 1 پیمانه

شکر 2 پیمانه

آب 3 پیمانه

کره 150 گرم

گلاب 1 پیمانه

زعفران و هل به میزان لازم

طرز تهیه حلوا نشاسته

1- یک قابلمه به اندازه متوسط روی حرارت ملایم قرار دهید. شکر را در آن بریزید. اجازه دهید شکر در مجاورت حرارت ذوب شده و اصطلاحا کاراملی شود. برای بهم زدن شکر به هیچ عنوان نباید از قاشق یا کفگیر استفاده کنید. تنها می توانید قابلمه را با دست بچرخانید. شکر خیلی زود ممکن است بسوزد. پس مراقب باشید.

2-  هنگامی که شکر کاراملی و طلایی رنگ شد، باید دو پیمانه آب روی آن بریزید. در این مرحله از تهیه حلوای نشاسته میتوانید از آب جوش یا آب سرد استفاده کنید. آب سرد در دقایق اول باعث می شود شکر سفت شود اما با کمی به هم زدن این مشکل رفع خواهد شد.

3- وقتی مخلوط شکر و آب یک دست شد، یک پیمانه آب با دمای محیط را با نشاسته ترکیب کنید. خوب به هم بزنید و بعد آن را داخل قابلمه که در حال جوشیدن است، بریزید.

4- حالا کره را اضافه کنید. پس از آن، گلاب و در صورت تمایل هل را در قابلمه بریزید. اگر دوست دارید حلوا نشاسته ای زعفرانی و طلایی رنگ داشته باشید، میتوانید مقداری زعفران دم کرده هم اضافه کنید.

5- در این مرحله باید به هم زدن حلوا روی حرارت ملایم تا حدی ادامه دهید که حلوا منسجم و سفت شده و به راحتی از دیواره های قابلمه جدا شود. سپس از روی حرارت بردارید. برای تزیین حلوا با ماسوره باید تا وقتی که هنوز کمی گرم است، به آن طرح دهید. یا میتوانید از طرح های تزیین حلوا با قاشق استفاده کرده و آن را ساده سرو کنید. نوش جان.

حلوا-نشاسته-عربی

نکات کلیدی تهیه حلوا نشاسته

– عکس و طرز تهیه حلوا نشاسته عربی از صفحه اینستاگرام mana.chef@ است.

– برای تهیه حلوا با نشاسته ذرت هم باید همین مراحل بالا را تکرار کنید.

– طرز تهیه حلوا نشاسته بهبهانی به این صورت است که باید ابتدا نشاسته و آب را با هم حل کرده و روی حرارت بگذارید. سپس شکر را اضافه کرده و پس از این که با هم حل شدند، هل، گلاب و در صورت تمایل زعفران را اضافه کنید. وقتی حلوا روی حرارت سفت و غلیظ شد، با کفگیر به قدری به آن ضربه بزنید تا خرد و تکه تکه شود. سپس در ظرف سرو بکشید و نوش جان کنید.

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۰۱۵۹۳ //
ارسال نظر
 
  • ۸

    ۹

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان