//
کدخبر: ۴۰۳۶۴۳ //
اشپزی |حلوا | حلوا با عسل

طرز تهیه حلوا با عسل | اینجوری مقوی تره!

از آنجایی که حلوا یکی از مواد غذایی پر طرفدار است، اگر بتوان آن را با مواد مفیدتر همچون عسل تهیه کرد قطعا مواد مغذی و پرخاصیت تری را می توان وارد بدن کرد.

طرز تهیه حلوا با عسل | اینجوری مقوی تره!
به گزارش فرتاک نیوز،

 حلوا یکی از شیرینی های پر کالری و بسیار شیرین است که اصولا کسانی که مقدار کالری و قند و شکر مواد غذاییشان را محاسبه می کنند کمتر به سراغش می روند اما گاهی در تهیه مواد غذایی و البته شیرینی راه حل و مواد جایگزینی وجود دارد که می توان، نه به طور صد در صد، اما به میزان کم از مواد مضر برای سلامتی استفاده کرد. یکی از این راه ها در تهیه مواد غذایی شیرین، جایگزین کردن عسل است که شیرینی آن طبیعی تر و مناسب تر است. درست کردن حلوا با عسل تفاوت زیادی با تهیه انواع دیگر حلوا ندارد و به راحتی می توان آن را تهیه و سرو کرد.

 

مواد لازم برای حلوا با عسل

آرد گندم 400 گرم

آرد برنج 100 گرم

عسل 500 گرم

آب 500 میلی لیتر

کره 200 گرم

روغن مایع 50 گرم

گلاب 1/2 پیمانه

هل 1 قاشق چایخوری

زعفران دم شده غلیظ 1 قاشق چایخوری

 

طرز تهیه حلوا با عسل

مرحله اول:

آب را روی حرارت قرار دهید تا به جوش آید. عسل، هل، زعفران دم شده، گلاب را به آن اضافه کنید و اجازه دهید چند جوش بزند و بعد شهد را از روی حرارت بردارید تا خنک شود.

مرحله دوم:

کره و روغن مایع را در تابه بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا زمانی که کره ذوب شود (ترکیب روغن مایع با کره مانع از سوختن زود هنگام کره می شود).

مرحله سوم:

آرد گندم  را الک کنید  و آن را به کره ذوب شده بیافزایید و پیوسته هم بزنید تا تغییر رنگ دهد و سرخ شود.(مقدار سرخ شدن و تغییر رنگ دادن آرد به سلیقه شما بستگی دارد اگر می خواهید  رنگ حلوا با عسل روشن باشد آرد را در حد طلایی شدن سرخ کنید و اگر دوست دارید رنگ حلوا قهوه ای باشد آن را بیشتر سرخ کنید. برای جلوگیری از ته گرفتن باید آرد را در فواصل کوتاه هم بزنید.)

پس از سرخ شدن آرد گندم، آرد برنج الک شده را اضافه کنید و کمی هم بزنید تا مخلوط شود (آرد برنج سریع می سوزد پس زیاد آن را حرارت ندهید).

مرحله چهارم:

شهد آماده شده را در دو یا سه مرحله به آرد سرخ شده اضافه کنید تا حلوا با عسل خودش را جمع کند و به راحتی از دیواره جدا شود.

حلوا با عسل را در ظرف مناسب بریزید و به هر شکلی که دوست دارید تزیین کنید.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۰۳۶۴۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان