//
کدخبر: ۳۹۸۲۳۸ //
آشپزی | خانه داری| نگهداری از آجیل

نکات نگهداری از آجیل | ظرف مناسب برای نگهداری از آجیل

برای شما هم این سوال چیش آمده که چطور از آجیل نگهداری کنی؟بیا تا بهت بگم.

نکات نگهداری از آجیل | ظرف مناسب برای نگهداری از آجیل
به گزارش فرتاک نیوز،

 

با فرا رسیدن ایام عید اکثر افراد دغدغه ی خریدن آجیل را دارند. اما پس از مدتی که از دوران تعطیلات عید می‌گذرد، ممکن است مقداری از آجیل های خریداری شده در شب عید باقی بمانند. حالا دغدغه مردم تغییر کرده است و اکنون به این فکر هستند که چگونه ازآن آجیل نگهداری کنند. در واقع نگهداری آجیل نیازمند دانستن یکسری نکات ضروری و علمی است. شما به راحتی می توانید برای نگهداری آجیل از یک سری نکات مهم استفاده کنید و آن ها را تا مدت های خیلی زیادی نگهداری کنید. ما در این مقاله سعی داریم نکات نگهداری آجیل عید را به شما آموزش دهیم. نکات نگهداری آجیل، نکات بسیار سختی نیستند و شما به راحتی می توانید آن ها را یاد بگیرید و اجرا کنید.

چگونه آجیل را تازه نگه داریم

نگهداری اصولی از آجیل تنها با رعایت کردن یکسری نکات کوچک به راحتی قابل اجرا است. ما سعی داریم در این مقاله بهترین روش نگهداری آجیل را به شما آموزش دهیم. همچنین در این مقاله درباره ی ظرف مناسب برای نگهداری آجیلی صحبت خواهیم کرد. ما این مطالب را از منبع بسیار موثقی به اطلاع شما می رسانیم. بنابراین درباره صحت این روش ها و نکات آن اطمینان کامل داشته باشید. بنابراین در ادامه مقاله همراه ما باشید تا نکات نگهداری آجیل را یاد بگیرید.

نکات نگهداری آجیل در منزل

در ابتدا قصد داریم به صحبت های یکی از متخصصین علوم و صنایع غذایی درباره شرایط نگهداری آنجیل و مغزها اشاره کنیم. یکی از متخصصین علوم صنایع غذایی اشاره کردند، شرایط نگهداری آجیل های پاک شده بسیار مهم و متفاوت است. به این نکته هم توجه داشته باشید آجیل های پاک شده می توانند به راحتی رطوبت و بوی مواد غذایی دیگر را به خود جذب کنند. بنابراین انواع آفات در آجیل های پاک شده به سرعت می توانند رشد و افزایش پیدا کنند. در نتیجه شما باید برای حفظ کیفیت آجیل و همچنین حفظ طعم و مزه آن نکات نگهداری آجیل را به خوبی بلد باشید.

دما و رطوبت

همچنین ایشان اشاره کردند عمر آجیل به دما و رطوبت محیط نگهداری آن وابسته است. همچنین ایشان فرمودند نگهداری آجیل در یخچال و در فضای اتاق نیز امکان پذیر است. اما به این نکته باید توجه داشته باشید که نگهداری آجیل ها در دمای اتاق باعث می شود عمر کمتری داشته باشند. اگر آجیل ها را در یخچال نگهداری کنید، عمر بیشتری خواهند داشت. همچنین آجیلی که بیش از چندین ماه در دمای گرم اتاق می ماند کیفیت خود را به کلی از دست می دهد. حالا اگر می خواهید آجیل‌ها را در دمای اتاق نگهداری کنید، باید کار بسیار مهمی انجام دهید. قبل از هر چیزی در ابتدا باید آن را به مدت ۴۸ ساعت در فریزر بگذارید تا آفات و تخم هایی که ممکن است در آجیل وجود داشته باشند، از بین بروند. البته اگر می خواهید آجیل را در یخچال بگذارید و در آنجا نگهداری کنید، دیگر نیازی به گذاشتن در فریزر نیست.

نکات نگهداری پسته

درباره ی نگهداری پسته باید به نکات مهم تری توجه داشته باشید. توجه کنید که بهتر است پسته را از پوست دومش خارج نکنید و با همان پوست سختی که دارد، نگهداری کنید. همچنین به هیچ عنوان پسته هایی که مغز شده‌اند، خریداری نکنید. این نکته لازم است بدانید که بیشتر مغزها که با پوست سخت همراه هستند، تا یک سال در یخچال سالم باقی می مانند. همچنین آن ها را می توانید یک سال در فریزر نگهداری کنید.

پسته

نکات نگهداری گردو

درباره گردو نیز باید بگوییم گردو از آن دسته مغزها است که ممکن است پس از مدتی روغن آن تلخ و تند شود. حالا یک سوال به وجود می‌آید. اگر روغن گردو تند باشد، می‌توانیم آن را مصرف کنیم؟ و اگر آن را مصرف کردیم برای سلامتی ضرر دارد و خطرناک است؟ در جواب به این سوال باید بگوییم اگر در میان آجیل گردوهایی وجود دارند که طعم شیرشان تغییر کرده است یا مزه آن ها تند شده است، بهتر است آن ها را مصرف نکنید. هر چند که روغن تند آن برای سلامتی ضرری ندارد؛ اما از لحاظ کیفیت تغذیه خیلی توصیه نمی شود.

ظروف مناسب برای نگهداری آجیل

از جمله نکات مهم نگهداری آجیل توجه به ظرف مناسب آجیل است. باید توجه کنید که ظرف مناسبی را برای نگهداری آجیل ها انتخاب کنید. اما آیا می‌دانید چه ظرفی مناسب نگهداری آجیل است؟ در جواب این سوال باید بگوییم ظروفی که برای نگهداری آجیل استفاده می‌کنید، باید ظروف پلاستیکی و شیشه‌ای باشند. همچنین این ظروف باید در بسته باشند و درب آن ها بسیار محکم باشد. به این نکته توجه کنید که ظروف نگهداری آجیل باید در برابر نور و رطوبت مقاوم باشند. اگر آجیل را در فضای اتاق نگهداری می کنید، این مورد را باید در نظر بگیرید که ممکن است رطوبت و بوی چیزهای دیگر جذب آجیل شوند. این موضوع کیفیت و طعم آجیل را به کلی از بین می برد. بنابراین در تهیه ظرف مناسب برای نگهداری آجیل دقت کافی را داشته باشید.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۹۸۲۳۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان