//
کدخبر: ۳۸۳۹۵۸ //
هویچ پلو با مرغ | هویچ پلو | طرز تهیه هویج پلو

هویچ پلو با مرغ رو این طوری درست کن / فوق العاده خوشمزه میشه!

هویج پلو یکی از غذهای خوشمزه و پرطرفداری است که می توانید در مهمانی ها سرو کنید این غذا به سادگی در منزل تهیه می شود و بسیار مجلسی است

هویچ پلو با مرغ رو این طوری درست کن / فوق العاده خوشمزه میشه!

برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه هویج پلو با مرغ خوشمزه و مجلسی به روش رستورانی  همراه باشید.

طرز تهیه هویج پلو با مرغ

طرز تهیه هویج پلو

مرحله اول

برای درست کردن هویج پلو در ابتدا خلال بادام ها را در یک ظرف می ریزیم و روی آن ها آب ریخته اجازه می دهیم تا خیس بخورند سپس پیاز را پوست می گیریم و روی تخته آشپزخانه نصف کرده و با کارد تیز نگینی می کنیم.

مرحله دوم

هویج ها را تمیز می شوییم و پوست می گیریم و درشت رنده می کنیم و کنار می گذاریم در یک قابلمه آب ریخته و روی حرارت اجاق گاز قرار می دهیم و صبر می کنیم تا آب به جوش بیاید.

مرحله سوم

سپس مرغ را به همراه یک عدد پیاز که پوست گرفته شده و دو قاچ کرده ایم و مقداری پودر زعفران به آب جوش می افزاییم و اجازه می دهیم با هم بپزند تا بوی زهم مرغ از بین برود و مرغ کاملا پخته شود.

مرحله چهارم

بعد از این که مرغ ها کاملا پخته شدند آن ها را خارج کرده و گوشت مرغ را از استخوان ها جدا می کنیم می توانید مرغ را تکه تکه کنید یا با کمک چنگال برای هویج پلو ریش ریش نمایید

مرحله پنجم

پیازهای نگینی شده را در تابه ای که روی حرارت گرم کرده ایم می ریزیم و برای دو تا سه دقیقه تفت می دهیم سپس روغن اضافه می کنیم با این کار رطوبت پیاز از بین می رود و تفت می دهیم تا سبک و نرم شود.

مرحله ششم

بعد از این که پیاز طلایی شد مرغ را می افزاییم و تفت می دهیم سپس در ظرفی ریخته و کنار می گذاریم خلال بادام هایی که خیسانده بودیم آبکش می کنیم و تا زمان استفاده کنار می گذاریم.

مرحله هفتم

هویج ها را در تابه ریخته و تفت می دهیم تا رطوبت اضافه آن گرفته شود سپس کمی روغن به همراه آبلیمو می افزاییم و تفت می دهیم باید حرارت اجاق گاز را ملایم کنید سپس زعفران را را به همراه زرشک و شکر اضافه می کنیم.

مرحله هشتم

باید مواد را در تابه مرتب هم بزنیم تا زرشک نسوزد کمی که تفت دادیم خلال بادام و خلال پسته را به همراه خلال پوست پرتقال می افزاییم و با هم مخلوط می کنیم در ادامه مخلوط مرغ و پیاز را نیز می افزاییم.

مرحله نهم

در یک قابلمه آب و نمک را می ریزیم و روی حرارت بالای اجاق گاز قرار می دهیم درب قابلمه را بگذارید تا زودتر به مرحله جوشیدن برسد در این فاصله برنج را پاک کنید و بشویید سپس به آب جوش اضافه کنید.

مرحله دهم

بعد از حدود ۷ دقیقه برنج را تست کنید اگر بیرون برنج نرم شده و فقط مغز آن سفت است زمان آبکشی است یکی از راههای فهمیدن زمان آبکشی این است که برنج روی آب می آید.

مرحله یازدهم

در انتها برنج را آبکشی می کنیم و ته ظرف روغن ریخته و ته دیگ می گذاریم سپس حرارت را کم کرده و کم کم برنج را در قابلمه می ریزیم و لابه لای آن از مایه آماده شده هویج پلو می ریزیم.

مرحله دوازدهم

این کار را تا انتها انجام می دهیم تا برنح و مایه تمام شود سپس درب قابلمه را قرار داده و روی حرارت متوسط می گذاریم تا برای ۵ الی ۶ دقیقه بخار در قابلمه بپیچد سپس حرارت را کم می کنیم.

مرحله سیزدهم

حدود ۴۵ دقیقه زمان لازم است تا غذا آماده شود سپس در ظرف سرو می کشیم و برای تزیین هویج پلو از خلال بادام و پسته و زرشک استفاده می کنیم این غذای مجلسی را در کنار خانواده نوش جان کنید.

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۸۳۹۵۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان