//
کدخبر: ۳۸۲۱۴۸ //
شوید پلو با تن ماهی | طرز تهیه شوید پلو با تن ماهی

شوید پلو با تن ماهی مجلسی رو این طوری درست /خیلی خوشمزه میشه!

شوید پلو با تن ماهی یکی از انواع غذاهای فوری و بسیار راحت ایرانی است که طرفداران بسیاری دارد

شوید پلو با تن ماهی مجلسی رو این طوری درست /خیلی خوشمزه میشه!
به گزارش فرتاک نیوز،

برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه شوید پلو با تن ماهی در ادامه همراه ما باشید.

طرز تهیه شوید پلو با تن ماهی

طرز تهیه شوید پلو با تن ماهی

مرحله اول

برای تهیه شوید پلو با تن ماهی خوشمزه در ابتدای کار برنج را به همراه ۲ قاشق چایخوری نمک درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس به اندازه ای که روی برنج را در بر بگیرد به کاسه آب افزوده و اجازه می دهیم برنج به مدت ۱ ساعت خیس بخورد.

مرحله دوم

حالا پوست سیب زمینی ها را جدا کرده و به صورت نگینی خرد می کنیم، سپس با آب سرد می شوییم تا نشاسته آنها از بین برود. در ادامه سیب زمینی ها را درون آبکش می ریزیم تا آب اضافی شان کاملا خارج شده و خشک شوند.

مرحله سوم

در این مرحله یک تابه مناسب روی حرارت زیاد گذاشته و مقداری روغن مایع به آن می افزاییم تا به خوبی گرم شود. حالا سیب زمینی های نگینی را به تابه اضافه کرده و به خوبی تفت می دهیم تا سیب زمینی ها سرخ و طلایی شوند.

مرحله چهارم

پس از سرخ شدن سیب زمینی ها، آنها را از تابه خارج کرده و کنار می گذاریم، سپس پیاز را به صورت نگینی ریز خرد کرده و به همان تابه به همراه مقداری روغن می افزاییم و به خوبی تفت می دهیم تا پیاز سبک و شیشه ای شود.

مرحله پنجم

در ادامه رب گوجه فرنگی را به همراه مقداری نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، پودر زنجبیل و پودر سیر به تابه اضافه کرده و به تفت دادن ادامه می دهیم تا بوی خامی رب گوجه فرنگی و ادویه ها از بین رفته و رنگ رب باز شود.

مرحله ششم

حالا سیب زمینی سرخ کرده را به تابه اضافه کرده و به خوبی مخلوط می کنیم تا سیب زمینی مزه دار شود، سپس تابه را از روی حرارت کنار می گذاریم. در ادامه کنسرو تن ماهی را به همراه مقداری آب درون یک قابلمه مناسب می ریزیم.

مرحله هفتم

در ادامه قابلمه را روی حرارت گذاشته و اجازه می دهیم کنسرو به مدت ۲۰ دقیقه درون آب جوش بجوشد. پس از گذشت این زمان کنسرو تن ماهی را از قابلمه خارج کرده و  پس از گرفتن روغن اضافی اش به تابه حاوی مخلوط سیب زمینی سرخ کرده اضافه می کنیم.

مرحله هشتم

در این مرحله شوید را به همراه گشنیز به صورت متوسط خرد کرده و به همراه مقداری زعفران دم کرده و برنج خیس خورده به قابلمه اضافه می کنیم. حالا مخلوط تن ماهی را به قابلمه اضافه کرده و به آرامی مخلوط می کنیم.

مرحله نهم

توجه داشته باشید مواد درون قابلمه را بیش از حد مخلوط نکنید که گوشت تن ماهی از هم باز شود. حالا به اندازه ای که یک بند انگشت روی برنج را بگیرد به قابلمه آب اضافه کرده و آنرا روی حرارت زیاد قرار می دهیم.

مرحله دهم

حالا اجازه می دهیم آب اضافی درون قابلمه تبخیر شود، سپس برنج را به روش کته دم می کنیم تا به مدت ۴۵ دقیقه بپزد. توجه داشته باشید قبل از تبخیر شدن تمام آب درون قابلمه برنج را هم بزنید تا مواد و برنج با هم پخته شوند.

مرحله یازدهم

پس از گذشت این زمان قابلمه را از روی حرارت بر می داریم و کمی روغن به غذا می دهیم. در آخر شوید پلو با تن ماهی را درون ظرف مورد نظرمان ریخته و به دلخواه به همراه سالاد شیرازی سرو می کنیم. نوش جان.

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۸۲۱۴۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان