//
کدخبر: ۱۴۸۲۸۸ //

تصمیمات شورای سیاست‌گذاری بزرگداشت چهلمین سالگرد انقلاب در آذربایجان غربی اعلام شد

تصمیمات شورای سیاست‌گذاری و راهبری بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در آذربایجان غربی اعلام شد.

 تصمیمات شورای سیاست‌گذاری بزرگداشت چهلمین سالگرد انقلاب در آذربایجان غربی اعلام شد
به گزارش فرتاک نیوز،

عصر امروز جلسه شورای سیاست‌گذاری و راهبری بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در آذربایجان غربی در دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه ارومیه با حضور استاندار و جمعی از مسئولان استانی برگزار شد.

در این جلسه امام جمعه ارومیه اظهار داشت: اخیراً در کنفرانس وحدت اسلامی که با سخنرانی ریاست جمهوری همراه بود مواضع وی انعکاس مثبتی در مجامع بین‌المللی داشت و واکنش‌های بسیار محسوس بود.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سیدمهدی قریشی تصریح کرد: وحدت و همدلی باید غیر از مذاهب و فرقه‌های مختلف، در جمع مسئولین و مدیران نظام و مردم نیز جریان داشته باشد و در این میان اگر یک عده‌ای ولو از نسل پیامبران باشند ولی تفرقه و اختلاف داشته باشند، خداوند به داد آنان نخواهد رسید.

وی افزود: در شرایط حساس کنونی باید همدل و همفکر باشیم تا نصرت الهی بر ما نازل شود و اگر از دستاوردهای انقلاب محافظت نکنیم، دشمن که در شرایط کنونی فقط پرچم ایران اسلامی را در مقابل خود می‌بیند، موفق عمل خواهد کرد که در این صورت یقیناً نباید کسی را ملامت کنیم.

امام‌جمعه ارومیه اظهار داشت: دشمن نمی‌خواهد ما جشن چهل سالگی انقلاب را برگزار کنیم، ولی امسال این جشن با تبیین دستاوردهای چهل ساله انقلاب، باشکوه‌تر از تمام مراسم‌ها برگزار خواهد شد.

اهمیت برگزاری باشکوه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب

استاندار آذربایجان غربی نیز در این مراسم اظهار داشت: امسال برگزاری چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب با توجه به شرایط حساس منطقه، از اهمیت بیشتری برخوردار است.

محمدمهدی شهریاری گفت: بهترین کار، مردمی کردن مراسم چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی است، اگر برنامه‌ها به‌صورت اداری برگزار شود، بازتاب مطلوبی نخواهد داشت.

وی افزود: اگر می‌خواهیم واقعاً چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب را با شکوه هرچه تمام‌تر برگزار کنیم، نباید شعار دهیم و مشارکت مردم را در اجرای برنامه‌ها بیشتر کنیم، مردم باید در اجرای برنامه‌های چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب در صحنه حضور داشته باشند.

استاندار آذربایجان غربی گفت: در طول سال‌های گذشته، برنامه‌ها بیشتر نمایشی بوده اما اکنون هدف این است که مردم حتماً مشارکت داشته باشند که در این صورت بازتاب و شکوه بیشتری خواهد داشت.

وی تصریح کرد: دشمنان امسال برنامه‌ریزی کرده‌اند که نتوانیم جشن چهل سالگی انقلاب را برگزار کنیم، ولی این دخالت، موجب انسجام هرچه بیشتر انقلاب اسلامی شده است.

مهمترین برنامه‌های چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی

 رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی نیز در این مراسم با تشریح برنامه‌های چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: همایش تبیین خدمات چهل ساله کمیته امداد امام خمینی (ره) برای نیازمندان تحت پوشش این نهاد، اهدای 2265 جهیزیه و کمک هزینه، فراهم آوری امکانات ازدواج برای افراد تحت حمایت در سراسر استان، برگزاری گردهمایی بزرگ فعالان قرآنی با همکاری اداره کل ارشاد، برگزاری جشنواره ملی آیات در حوزه رسانه، قرآن و عترت، برگزاری شب شعر انقلاب به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب در 15 شهرستان از برنامه‌های قابل اجرا در این ایام است.

محسن شکرنیا گفت: پخش ویژه برنامه‌های صداوسیمای استان با عنوان چلچراغ برای معرفی دستاوردهای چهل ساله انقلاب اسلامی ایران، پخش ویژه‌برنامه رادیویی و دعوت از چهره‌های انقلابی استان، برپایی ایستگاه نقاشی در مسیرهای راهپیمایی 22 بهمن در سراسر استان، همایش نقش نهج البلاغه در پیروزی انقلاب اسلامی ایران، اعزام چهل گروه جهادی به مناطق محروم استان توسط سپاه شهدا، برگزاری همایش وحدت شیعه و سنی، بین علمای اهل تسنن و تشیع استان و برگزاری یادواره شهدای انقلاب توسط بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس از دیگر برنامه‌هاست.

وی افزود: برگزاری همایش راویان هشت سال دفاع مقدس و چهل سال مقاومت و برگزاری نمایشگاه و تدوین کتابچه دستاوردهای چهل ساله انقلاب با مشارکت تمامی نهادها نیز از جمله برنامه‌های پیش‌بینی‌ شده به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی است.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۴۸۲۸۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان