//
کدخبر: ۱۴۱۷۴۹ //

نرخ بیکاری استان فارس با ۹.۹ درصد کمتر از میزان کشوری است

استاندار فارس درباره نرخ بیکاری این استان گفت: نرخ بیکاری در استان فارس در سال گذشته ۱۰.۸ درصد بوده است که امسال به ۹.۹ درصد  رسیده و برای نخستین بار در کشور آمار استان زیر میزان نُرم کشوری است.

نرخ بیکاری استان فارس با ۹.۹ درصد کمتر از میزان کشوری است
به گزارش فرتاک نیوز،

اسماعیل تبادار عصر امروز در جلسه شورای گفت‌وگوی بخش خصوصی و دولتی اظهار داشت: برخی در تشریح وضعیت شرایط واحدهای اقتصادی فارس بیان کرده‌اند که مجموعه‌های صنعتی استان با بحران روبه‌رو هستند البته هیچ مجموعه‌‌ای بدون مشکل نیست اما آمارها از بحران در استان خبر نمی‌دهد.

وی افزود: رتبه بهبود فضای کسب و کار در استان 19 بوده که امسال با توجه به فعالیت‌هایی که صورت گرفته به رتبه چهارم کشور رسیده است البته در حوزه ایجاد اشتغال رتبه استان در سال 96 اول بوده که در سال 97 استان رتبه دوم را کسب کرده است.

استاندار فارس درباره نرخ بیکاری نیز گفت: نرخ بیکاری در استان فارس در سال گذشته 10.8 درصد بوده است که امسال به 9.9 درصد رسیده و برای نخستین بار در کشور آمار استان زیر میزان نُرم کشوری است.

تبادار با بیان اینکه با توجه به ظرفیت‌های استان فارس باید ارتباط میان بخش خصوصی و دولتی بیشتر شود، بیان کرد: تفاهم میان دستگاه‌های اجرایی و بخش خصوصی باید افزایش یافته تا بتوانیم شرایط توسعه فعالیت‌ها را فراهم کنیم.

استاندار فارس عنوان کرد: شورای گفت‌وگو ارتباط‌دهنده بخش خصوصی و دستگاه‌های اجرایی است و در فضای منطقی و بر اساس قانون مشکلات حل می‌شود. بخش خصوصی انتظارات بالایی ندارد و دستگاه‌های دولتی نیز در اجرای فعالیت‌های خود کوتاهی نکرده‌اند . در این شورا تلاش شده تا مشکلات مربوط به دستگاه‌های اجرایی برطرف شود.

وی تصریح کرد: فضای استان در حوزه اقتصاد با توجه به تلاش‌هایی که اتاق‌های بازرگانی، اصناف و تعاون داشته‌اند فضای خوبی است و تلاش از ابتدا بر این موضوع بوده که مجموعه بخش خصوصی در حوزه‌های سرمایه‌گذاری، تولید و اشتغال حضور بیشتری داشته باشد.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۴۱۷۴۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان