//
کدخبر: ۱۲۱۳۱۸ //

اسراییل روستاهای لبنان را شبیه سازی کرد

روزنامه صهیونیستی «اسرائیل الیوم» خبر داد که ارتش این رژیم برای بالابردن توان رزمی خود، روستاهای جنوب لبنان و مراکز حزب الله را شبیه سازی کرده است.

اسراییل روستاهای لبنان را شبیه سازی کرد
به گزارش فرتاک نیوز،

تارنمای شبکه «المیادین» روز پنجشنبه به نقل از اسرائیل الیوم گزارش داد که این روستاها شبیه روستاهای مرزی لبنان است که در آن ساختمان هایی با سه طبقه در کنار بازارها و مساجد وجود دارد.

تونل ها یا سنگرهای سری موجود در مناطق جنوب لبنان نیز از جمله مواردی است که به نوشته اسرائیل الیوم، رژیم صهیونیستی آنها را شبیه سازی کرده است.

به نوشته این روزنامه، ارتش رژیم صهیونیستی اسم این مکان شبیه سازی شده را که در منطقه جولان اشغالی بنا شده، «روستاهای حزب الله» نامیده است.

بر اساس این گزارش این مناطق شبیه سازی شده با هدف برگزاری تمرین های ویژه ارتش رژیم صهیونیستی و افزایش قدرت رزمی آنها در هر جنگ احتمالی در آینده بنا شده است.

«بن پول» سرهنگ ارتش رژیم صهیونیستی به اسرائیل الیوم گفت: آموزش در روستاهای حزب الله به ارتش برتری اطلاعاتی نسبت به زمین جنگ با حزب الله را خواهد داد.

رژیم صهیونیستی در سال 1982 بخش هایی از لبنان را اشغال کرد اما پس از مقاومت مردمی در سال 2000 مجبور به عقب نشینی از این کشور شد.

در سال 2006 بین لبنان و رژیم صهیونیستی به مدت 33 روز جنگ خونینی به وقوع پیوست که از نظر تحلیلگران مهمترین رهاورد این جنگ شکل گیری نوعی توازن بین دو طرف و افزایش قدرت بازدارندگی لبنان بود.

این رژیم بارها اعلام کرده که حزب الله لبنان را اصلی ترین تهدید علیه خود می داند. این در حالی است که حزب الله افزایش قدرت بازدارندگی لبنان در مقابل تهدیدهای رژیم صهیونیستی و تروریسم تکفیری را هدف اصلی خود اعلام کرده است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۲۱۳۱۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان