//
کدخبر: ۷۴۸۳۵ //
پیشنهاد کارشناس مسائل اقتصادی؛

تولید کرمانشاه باید ۵ سال از مالیات معاف باشد

مشاور اقتصادی اتاق بازرگانی کرمانشاه گفت: تولید کرمانشاه باید برای یک دوره حداقل پنج ساله از پرداخت مالیات معاف باشد.

تولید کرمانشاه باید 5 سال از مالیات معاف باشد
به گزارش فرتاک نیوز،

دکتر محمدباقر نجفی در نشست فعالان اقتصادی استان کرمانشاه با رئیس اتاق بازرگانی ایران از مشکلات اقتصادی شدیدی که مردم کرمانشاه با آن مواجهند یاد کرد و افزود: 30 سال است مدال طلای بیکاری را به گردن داریم و وقت آن رسیده که این مدال را واگذار کنیم.

 

وی با اشاره به کارهایی که باید برای کمک به کاهش بیکاری استان کرمانشاه صورت گیرد، اظهار کرد: اگر رونق تولید و اشتغال می‌خواهیم باید بخش تولید کرمانشاه برای یک دوره حداقل پنج ساله  از مالیات معاف شود.

 

معاون پژوهشی دانشگاه رازی کرمانشاه نبود دیپلماسی قوی اقتصادی را نیز از دیگر مشکلات حوزه اقتصادی دانست و ادامه داد: نمونه این دیپلماسی را در بالابودن تعرفه واردات عراق برای کالاهای ایرانی می‌بینیم.

 

نجفی خاطرنشان کرد: چطور است که ما برای جلوگیری از سقوط عراق در برابر داعش به این کشور کمک می‌کنیم، اما تعرفه واردات عراق برای کالای کشورهایی که حامی داعش هستند به مراتب از کالای ایرانی کمتر است.

 

وی رایزنی مسئولین برای کاهش تعرفه واردت عراق برای کالاهای ایرانی شد تا کمکی برای رونق تجارت در کرمانشاه خواستار باشد.

 

در ادامه فرهاد تاب زر مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی زاگرس نیز گفت: این منطقه اولین منطقه ویژه اقتصادی کاملا خصوصی در کشور است که سال 92 مجوزهای لازم را دریافت کرد و اکنون تمام زیرساخت‌های لازم در این منطقه فراهم است.

 

وی اظهار کرد: بدون هیچ‌گونه حمایت بخش دولتی توانستیم امکانات و زیرساخت‌های منطقه را فراهم کنیم، به گونه‌ای که اولین واحدها منطقه ویژه اقتصادی اسلام آبادغرب هم اکنون در حال فعالیت هستند.

 

تاب زر از شرایط ویژه این منطقه ویژه اقتصادی برای فعالیت‌های اقتصادی یاد کرد و افزود: تقاضا داریم بخشی از سرمایه‌گذارانی که به اتاق بازرگانی مراجعه می‌کنند به این منطقه معرفی شوند.

 

عارف ابراهیمی رئیس خانه معدن استان کرمانشاه نیز از نبود اراده جدی از طرف دولت برای حل مشکلات اقتصادی انتقاد کرد و گفت: آنچه که مطرح می‌شود بیشتر حرف است تا عمل.

 

وی خاطرنشان کرد: اگرچه بارها تاکید شده که حوزه معدن می‌تواند جایگزین بخشی از درآمدهای نفتی باشد، اما تا کنون اراده جدی برای حمایت از این بخش ندیدیم.

 

ابراهیمی با بیان این‌که فقط در سال گذشته حدود 54 میلیارد تومان پول بخش معدن به خزانه دولت برگشته است، یادآوری کرد: اما وقتی که معدن‌داران درخواست تسهیلات از دولت دارند با پاسخ منفی مواجه می‌شوند.

 

وی معتقد است؛ ادامه این شرایط باعث تعطیلی بسیاری از معادن خواهد شد و این در حالی است که در حوزه معدن به ازاء هریک شغل مستقیم، شش نفر به صورت غیرمستقیم مشغول به کار می‌شوند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۷۴۸۳۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان