//
کدخبر: ۴۸۹۸۱ //

طرح کمربند سبز تهران باید تکمیل شود

رئیس کمیسیون محیط زیست شورای تهران گفت: تلاش برای حفظ و احیاء محیط زیست باید اولویت مدیریت شهری باشد چرا که با سلامت شهروندان در ارتباط است.

 طرح کمربند سبز تهران باید تکمیل شود
به گزارش فرتاک نیوز،

زهرا صدر اعظم نوری؛ اظهارکرد: شهر تهران به دلیل گستردگی، وسعت، جمعیت زیاد و آلودگی هوا نیاز به یک راهکار اساسی در حوزه محیط زیستی دارد.

 

عضو شورای پنجم شهر تهران ادامه داد: آلاینده های ثابت و متحرک و رشد جمعیت مرتبا به میزان آلودگی هوا در تهران می افزاید و به ما هشدار می دهد  هرچه سریع تر سازوکاری اتخاذ و از آلودگی هوا بکاهیم و هوای پاک و شرایط مناسب تری را برای شهروندان ایجاد کنیم.

 

وی با بیان اینکه در تهران به دلیل شرایط و موقعیت جغرافیایی در بعضی از روزها باد به خوبی جریان ندارد، ادامه داد: تمام دستگاه ها به خصوص شهرداری باید ساز و کاری مناسب فراهم کنند.

 

وی افزود: شهرداری باید ابتدا تنفس گاه های شهر اعم از باغ ها، پارک ها و فضای سبز را حفظ کند و اجازه تعرض و تبدیل شدن به اماکن مسکونی و تجاری را ندهد.

 

رئیس کمیسیون محیط زیست شورای شهر تهران با اشاره به توسعه فضای سبز بعداز حفظ آن عنوان کرد: طرح کمربند سبز تهران بسیار موضوع خوب و با اهمیتی است که قبلا تا حدودی پیش رفته و باید تکمیل شود.

 

وی افزود: سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری به این موضوع پرداخته و سعی کرده است با کاشت نهال در یک رینگ مشخص این کمربند را ایجاد کند.

 

صدراعظم نوری ادامه داد: در نظر داریم گزارش کاملی از پروژه بگیریم و پیشرفت دقیق آن، موانع و نیازها را بسنجیم و اعتبار لازم را حداقل در بودجه سال آینده لحاظ کنیم.

عضو شورای پنجم شهر تهران خاطر نشان کرد: باید احیاء محیط زیست شهر تهران را اولویت شورا و مدیریت شهری دانسته و تمام تلاش خود برای به ثمر رسیدن این مهم انجام دهیم چرا که ارائه هرگونه خدمات به شهروندان بدون تضمین سلامتی آنها بیهوده خواهد بود.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۸۹۸۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان