//
کدخبر: ۴۰۶۹۰۹ //
طرز تهیه شربت تخم شربتی | شربت تخم شربتی

طرز تهیه شربت تخم شربتی فوق العاده خوشمزه + آموزش

تخم شربتی و زعفران خواص زیادی برای بدن دارد پس درست کردن یک شربت با زعفران آن هم در روزهای گرم تابستان گزینه خوبی است.

طرز تهیه شربت تخم شربتی فوق العاده خوشمزه + آموزش
به گزارش فرتاک نیوز،

شربت تخم شربتی زعفرانی از نوشیدنی های از نوشیدنی های خنک و خوشمزه است که به خاطر زعفران عطر و طعم خوبی دارد و تخم شربتی هم برای رفع عطش بسیار عالی است. در ادامه با طرز تهیه شربت تخم شربتی خوشمزه و زعفرانی مجلسی همراه ما باشید.

تخم شربتی

مراحل طرز تهیه شربت تخم شربتی

مرحله 1

برای درست کردن شربت تخم شربتی خوشمزه، ابتدا تخم شربتی را در یک کاسه نسبتا بزرگ با مقداری آب جوش مخلوط می کنیم و کنار می گذاریم تا تخم شربتی ها کاملا خیس شوند و حالت ژله ای پیدا کنند.

مرحله 2

سپس در یک قابلمه شکر و آب را مخلوط می کنیم و روی حرارت می گذاریم تا شکر در آب حل شود و به جوش بیاید. نیازی نیست زیاد آن را هم بزنید. فقط چند باری قابلمه را بچرخانید کافی است.

مرحله 3

وقتی مخلوط آب و شکر به جوش آمد، گلاب و زعفران را به آن اضافه می کنیم و صبر می کنیم تا شربت حدود ۴۰ دقیقه با حرارت کم بجوشد و غلیظ شود.

مرحله 4

در این فاصله که شربت در حال جوشیدن است با یک برس آغشته به آبلیمو کناره های قابلمه را دورگیری می کنیم تا بعدا شربتمان شکرک نزند.

مرحله 5

در انتها که شربت غلیظ شد و به خوبی قوام آمد، آن را از روی حرارت برمی داریم تا در دمای محیط بماند و کاملا خنک شود. بعد از خنک شدنشربت، آن را در ظرف شیشه ای یا بطری تمیز و خشک می ریزیم و داخل یخچال نگهداری می کنیم.

مرحله 6

برای سرو شربت، مقداری از شربت غلیظ را با آب خنک مخلوط می کنیم و در لیوان ها می ریزیم. بعد روی هر لیوان حدود یک قاشق از تخم شربتی خیس شده و چند تکه یخ ریخته و سرو می کنیم.

شربت تخم شربتی

مرحله 7

برای داشتن یک شربت شیک برای پذیرایی از مهمانان خود، می توانید تخم شربتی را از شب قبل آماده کرده و مثل تصویر بالا در قالب های کوچک یخ بریزید و در فریزر بگذارید تا یخ ببندد و موقع سرو شربت از آنها استفاده کنید.

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۰۶۹۰۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان