//
کدخبر: ۳۸۵۳۷۱ //

سرامیک آشپزخانه

در این مقاله درباره سرامیک آشپزخانه ،سرامیک کف طرح چوب و همچنین سرامیک اسلب توضیح دادیم همراه ما باشید.

سرامیک آشپزخانه
به گزارش فرتاک نیوز،

کاشی سرامیکی، یکی از محبوب‌ترین گزینه‌های کفپوش و دیوارپوش در سراسر جهان است. دلیل آن هم این است که آنها فوق‌العاده بادوام، مقاوم و همه‌کاره هستند. سرامیک، از جمله سرامیک آشپزخانه، بسیار مقرون به صرفه‌تر از سایر انواع کفپوش‌ها و دیوارپوش‌ها است.

بین سال‌های 2015 تا 2016، کاشی‌های سرامیکی/پرسلانی در بررسی ترند‌های آشپزخانه 2017 Houzz، دومین ماده محبوب‌ پس از چوب بود. با توجه به این آمار، باید بگوییم اگر قصد دارید آشپزخانه خود را سرامیک کنید، انتخاب درستی انجام می‌دهید.

مانند بسیاری از چیزها، فرآیند خرید سرامیک آشپزخانه می‌تواند کمی گیج‌کننده باشد، به‌خصوص با توجه به این‌که انواع سبک‌ها، طرح‌ها، اندازه‌ها و ضخامت‌های سرامیک موجود است.

حتی اگر در مورد کاشی‌های سرامیکی مبتدی هستید و چیزی در مورد آنها نمی‌دانید، این راهنما به شما کمک می‌کند کاشی سرامیکی مناسب برای آشپزخانه خود را انتخاب کنید.

سرامیک آشپزخانه چیست؟

سرامیک ماده‌ای است که اغلب برای تولید کاشی‌های دیوار و کاشی‌های کف استفاده می‌شود. مواد اصلی سازنده سرامیک، خاک رس و ماسه است. این اجزا به پودر بسیار ریز تبدیل می‌شوند. سپس آب به آنها اضافه می‌شود و مخلوط در قالبی با فشار بالا فشرده می‌شود و تبدیل به چیزی شبیه به «بیسکویت» یا همان کاشی می‌شود. در مرحله بعد آنها را خشک می‌کنند، آماده می‌کنند، رنگ می‌زنند و در صورت لزوم لعاب می‌کنند. سپس در کوره با دمای تقریبی 1000 درجه سانتیگراد می‌پزند.

انواع سرامیک آشپزخانه

یکی از چیزهایی که باید در مورد سرامیک آشپزخانه و به‌طور کلی درباره سرامیک بدانید این است که آنها در انواع مختلف موجود هستند. از رایج‌ترین انواع سرامیک‌ها، لعاب‌دار و بدون لعاب، پرسلین، سرامیک اسلب و سرامیک طرح چوب هستند.

سرامیک لعاب‌دار و بدون لعاب

کاشی‌های سرامیکی لعاب‌دار شامل یک پوشش محافظ ویژه هستند که کاشی را از آسیب آب، خط و خش و لکه محافظت می‌کند. این کاشی‌ها اغلب دارای روکش براق هستند و برای استفاده در محیط‌های داخلی مانند آشپزخانه مناسب هستند. از سوی دیگر، کاشی‌های سرامیکی بدون لعاب طبیعی‌تر و خام‌تر به نظر می‌رسند و برای استفاده در فضای باز مناسب هستند.

سرامیک پرسلن

پرسلن نوع خاصی از سرامیک است که بسیار بادوام، ضدآب و مقاوم است. این کاشی‌ها را می‌توان هم در کاربردهای داخلی، مانند کف و دیوار آشپزخانه و هم در فضای باز استفاده کرد. با این حال، نصب این کاشی‌ها تا حدودی دشوار است و لازم است یک حرفه‌ای آنها را نصب کند. 

سرامیک اسلب

سرامیک اسلب به سرامیک‌هایی گفته می‌شوند که اندازه خیلی بزرگی دارند. آنها معمولا در سایزهای 240*120، 300*100، 280*100 و 310*145 و حتی بزرگ‌تر موجود هستند. سرامیک اسلب به‌عنوان سرامیک آشپزخانه برای کف و همچنین دیوار مناسب است. با این حال سرامیک اسلب در تمام قسمت‌های دیگر ساختمان نیز قابل استفاده است.

سرامیک کف طرح چوب

سرامیک کف طرح چوب، بیشتر یک طرح رایج سرامیک به‌شمار می‌آید تا یک نوع سرامیک خاص. از آنجایی که چوب، اولین محبوبیت را در کفپوش‌ها دارد، بسیاری از افراد سرامیک کف طرح چوب را برای آشپزخانه خود ترجیح می‌دهند. این نوع سرامیک، دقیقا از همان موادی ساخته شده است که سایر سرامیک‌ها از آن تولید می‌شوند، با این حال سرامیک کف طرح چوب، طرحی چوبی دارد که آن را از سایر انواع سرامیک مجزا می‌کند.

مزایای کاشی سرامیکی برای آشپزخانه

کاشی‌های سرامیکی انتخاب خیلی خوبی برای کف و دیوار آشپزخانه هستند. برخی از مزایای سرامیک آشپزخانه به‌شرح زیر است:

تمیز کردن آسان

کاشی‌های سرامیکی خیلی راحت تمیز می‌شوند. فرقی نمی‌کند که کثیفی روی آنها گِل باشد، روغن و یا باقیمانده غذا؛ در هر حال شما می‌توانید به‌راحتی با مقدار آب داغ و ماده پاک‌کننده، آنها را کاملا تمیز کنید. گرد و خاک روی کاشی‌ها هم به‌خوبی توسط جارو برقی کشیده می‌شوند.

 قیمت مناسب

کاشی‌های سرامیکی در عین حال که تنوع بسیار زیادی دارند، واقعا مقرون به صرفه هستند. با اندکی صرف وقت، به‌خوبی می‌توانید سرامیک مورد نظر خود را برای کف آشپزخانه و دیوارهای آن با قیمت مناسب پیدا کنید.

مدل‌ های مختلف

طرح‌ها و رنگ‌های سرامیک آشپزخانه نامحدود هستند. بسیاری از آنها رنگ می‌شوند و یا طرح‌ها خاصی در ساختار آنها به‌کار می‌رود. چنین تنوعی را در کمتر کفپوش و دیوارپوش دیگری می‌توانید پیدا کنید.

مقاومت در برابر آب

کاشی‌های سرامیکی، مخصوصا وقتی لعاب‌دار باشند، در برابر آب کاملا مقاوم هستند. مقاومت در برابر رطوبت یکی از ویژگی‌هایی است که هر آشپزخانه‌‌ای در قسمت کف و حتی دیوارها به آن نیاز دارند. به همین دلیل هم است که کاشی‌های سرامیکی برای آشپزخانه بسیار محبوب هستند.

انتخاب سرامیک آشپزخانه

با توجه به این‌که آشپزخانه یک محیط داخلی محسوب می‌شود، معمولا استفاده از سرامیک‌های لعاب‌دار براق برای کف و دیوار آن مناسب‌ است.

با این حال، بهتر است از کاشی‌های سرامیکی پرسلین، مخصوصا برای کف آشپزخانه استفاده کنید؛ چون مقاومت بیشتری دارند. سرامیک کف طرح چوب و همچنین سرامیک اسلب هر دو با پرسلین نیز ساخته می‌شوند. بنابراین هر کدام از آنها را که انتخاب می‌کنید، لازم است از جنس پرسلین باشند.

سرامیک اسلب از این نظر برای آشپزخانه مناسب است که کاملا یک‌تکه بوده و مواد غذایی و چربی در منافذ بین کاشی‌ها گیر نمی‌کنند. تمیزکردن آن هم آسان است. با این حال سرامیک اسلب کمی لیز است و اگر از آن برای سرامیک آشپزخانه در قسمت کف استفاده می‌کنید لازم است قدری مواظب باشید و یا انواع مات و غیر لیز را انتخاب کنید.

اگر قصد خرید سرامیک اسلب را ندارید، خوب است بدانید کاشی‌هایی سرامیکی معمول با اندازه بین 12 تا 18 اینچ مربع برای کفپوش مناسب هستند، اما می‌توانید کاشی‌هایی به بزرگی 24 اینچ را نیز برای کف آشپزخانه انتخاب کنید.

سرامیک کف طرح چوب

در مورد ضخامت سرامیک آشپزخانه، این ویژگی برای دیوار و کفپوش فرق می‌کند. به‌طور معمول سرامیک کف لازم است حدود 10 میلیمتر ضخامت داشته باشد. در مورد آشپزخانه‌هایی که رفت و آمد و برخورد با کف بیشتر است، حتی می‌توانید از انواع ضخیم‌تر سرامیک هم استفاده کنید. با این حال، برای سرامیک دیوار، انتخاب انواع سرامیک با ضخامت کمتر مشکلی ایجاد نمی‌کند.

فرقی نمی‌کند سرامیک اسلب بخواهید یا سرامیک کف طرح چوب، ما انواع متنوعی از سرامیک‌های معمولی و پرسلان را در طرح‌های بسیار متنوع در اختیار شما قرار می‌دهیم. کافی است نگاهی به طرح‌ها و رنگ‌های کاشی‌های سرامیکی ما بیندازید تا آنچه را می‌خواهید به‌راحتی از بین آنها انتخاب کنید.

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۸۵۳۷۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان