//
کدخبر: ۳۲۷۰۳۷ //

آغاز رویداد منطقه ای روز جهانی چوب ۲۰۲۱ در کرمانشاه

مراسم آغاز دومین رویداد منطقه ای روز جهانی چوب ۲۰۲۱ امروز (۱۹ مهر ماه ) در کرمانشاه برگزار شد.

آغاز رویداد منطقه ای روز جهانی چوب ۲۰۲۱ در کرمانشاه
به گزارش فرتاک نیوز،

علیرضا باوندپور نماینده سازمان روز جهانی چوب در ایران اظهار کرد: سال گذشته و در روز جهانی چوب کتیبه بیستون را با کار گروهی شبانه روزی و با تمام سختی ها به پایان رساندیم که در رویداد جهانی چوب از همکاران تقدیر گردید.

 وی افزود: امسال هم با تم چوب و دی اکسید کربن طی مدت چهار روز از امروز تا پنجشنبه نماد کره زمین که بیمار است و از درخت اکسیژن و تنفس راحت دریافت می‌کند را با ماسک، که نماد و تلنگری به بیماری کووید ۱۹ هم هست را اجرا خواهیم کرد.

photo_2021-10-11_13-00-09

نماینده سازمان روز جهانی چوب در ایران تصریح کرد: این تم برای رویداد روز جهانی چوب به نام کرمانشاه ارسال شده و مورد تایید قرار گرفته است.

باوند پور یاد آور شد:چندی پیش تفکر نادرستی از کارهای ما در فضای مجازی منتشر شده بود که این کارها باعث لطمه به درختان و محیط زیست می‌شود که از همین مکان اعلام میکنم  پس از حدود ۳۰ سال کار هنوز یکبار از درخت زنده برای کارهایم استفاده نکرده‌ام و در کارها از درختان موریانه خورده یا درختانی که خشک شده اند و عمرشان به پایان رسیده در استفاده شده است.

photo_2021-10-11_13-00-10

وی گفت:رویداد روز جهانی چوب در کشورهای دیگر به گونه ای است که بعد از اینکه تم مورد نظر ساخته شد تمامی اعضا درختی را به نام خود می‌کارند تا فرهنگ سازی در مورد کاشت درخت و حفاظت از محیط زیست انجام گیرد.

 وی خاطر نشان کرد: امسال ماهم این موضوع را مطرح کرده ایم و در صورت تایید، اعضای گروه هر کدام درختی را خواهند کاشت.

photo_2021-10-11_13-00-11

باوندپور در ادامه بیان داشت: متاسفانه به خاطر شرایط کرونا امسال این رویداد به صورت کشوری برگزار نشد که امیدواریم در سال‌های آینده این امر محقق شود و با اخذ مجوز به صورت چند جانبه نیز برگزار گردد.

نماینده سازمان روز جهانی چوب در ایران اضافه کرد:شانزدهمین کشوری هستیم که دفتر نمایندگی رویداد روز جهانی چوب را اخذ کرده‌ایم، و امیدواریم مسئولین در کنار باشند تا هنرمندان کشورمان به تمامی دنیا معرفی شوند و سبک هنری و صنایع دستیمان را به جهانیان نشان دهیم، همچنین مکان برگزاری رویداد را به عنوان مکانی برای گردشگری معرفی نماییم.

photo_2021-10-11_13-00-11 (2)

 گفتنی است علیرضا باوند پورتنها هنرمندی  است که چهار اثر خود از کرمانشاه را در موزه های دنیا به نمایش گذاشته است.

خبرنگار:طیبه دولت آبادی

عکس:بنفشه صالحی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۲۷۰۳۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان