//
کدخبر: ۳۱۳۱۵۲ //

دولت در سال گذشته حتی یک ریال از بانک مرکزی استقراض نکرد

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: یکی از دغدغه دولت این بود که ناچار شود برای تامین مالی از بانک مرکزی استقراض کند یا فشار مالیاتی را افزایش دهد، اما با توجه به سابقه ۷ ساله دولت استقراض از بانک مرکزی خط قرمز تلقی می‌شد، لذا دولت در سال گذشته حتی یک ریال از بانک مرکزی استقراض نکرد.

دولت در سال گذشته حتی یک ریال از بانک مرکزی استقراض نکرد
به گزارش فرتاک نیوز،

 فرهاد دژپسند امروز در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی یا بیان اینکه سال ۹۹ سال بسیار سختی بود، گفت: به لطف خداوند این سال به گونه‌ای مدیریت شد، که آنچه دشمن در مورد اقتصاد پیش بینی کرده بود،  محقق نشد.

وزیر امور اقتصادی و  دارایی اقزود: این مساله حاصل همگرایی و تعامل بخش دولتی و خصوصی و قوای حاکمیتی کشور است 
وی بیان داشت: اینکه در سومین سال تحریم برخلاف خواسته طراحان تحریم‌ و باوجود کرونا و فشار اقتصادی رشد اقتصادی کشور مثبت شد. 

دژپسند بیان داست: در حالی که صاحب‌نظران دستگاه‌های تخصصی پیش بینی کرده بودند، حداکثر صادرات ۲۷ میلیارد دلار باشد، اما صادرات به حدود ۳۵ میلیارد دلار رسید.

وی افزود: یکی از اهداف تحریم ایجاد مانع در مسیر تولید بود، اما واردات با اندک کاهش به ۳۸.۵ میلیارد دلار رسید.

وی افزود:  یکی از دغدغه این بود که دولت ناچار شود برای تامین مالی از بانک مرکزی استقراض کند یا فشار مالیاتی را افزایش دهد اما با توجه به سابقه ۷ ساله دولت استقراض از بانک مرکزی خط قرمز تلقی می‌شد، لذا دولت در سال گذشته حتی یک ریال از بانک مرکزی استقراض نکرد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۱۳۱۵۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان