//
کدخبر: ۲۷۸۷۱۱ //

نقدی بر اوضاع بورس

این متن با هدف یادآوری پایه ای ترین نکات ورود با بازار هایی مانند بورس به مردم و تحلیلگران بورسی که ادعا دارند که شرایط بورس به حالت سابق باز می گردد تالیف شده است.اگر شما هم با تحلیل های متفاوت احساس می کنید بر سر دوراهی مانده اید تا پایان متن با ما همراه باشید.

نقدی بر اوضاع بورس

گزارش ها نشان می دهد که با پایان یافتن هفته ی جاری شاخص کل بورس روندی نزولی داشته است. به عبارتی شاخص کل بورس بیش از 4 درصد سقوط داشته است.

به گزارش سرویس اقتصادی فرتاک نیوز، بسیاری از سرمایه گذاری که به تشویق دولت و صدا و سیما وارد این بازار بزرگ شده اند امروز از این افت شکایت دارند. برخی از تحلیلگران گزارش داده اند که این افت موقت بوده و امکان بازگشت به روال عادی بسیار زیاد است. این مطلب با هدف بررسی این ادعا تالیف شده است. اگر شما هم با این استدلال رو به رو شده اید و یا سهامداری هستید که نگران سرمایه ی خود هستید تا پایان متن با ما باشید.

بورس 2بورس به حالت عادی باز می گردد

یکی از مهمترین نکاتی که قصد داریم توجه شما را به آن جلب کنیم اصل معاملات اقتصادی است. این بدیهی است که هر کس در پی آن است که سرمایه ی خود را وارد مرحله ی سوددهی کند. اما چرا گاه افرادی را می بینیم که به راحتی تمام سرمایه ی خود را از دست می دهند؟

مشکل افرادی که به تازگی شروع به فعالیت اقتصادی می کنند این است که به سرعت هدف را فراموش می کنند و در پی سود آنی سرمایه ی خود را فدا می کنند. باید دقت داشته باشید که در بازاری مانند بورس که دارای شفافیت و امنیت بالا است صبر گام اول است. باید در نظر داشت که سود یک سهام رشد ماورالطبیعه ندارد و ممکن است یک بنگاه سال ها بعد به سوددهی برسد.

اما چرا این مطلب مطرح شد؟

در اقتصاد های دولتی مانند ایران بیشتر بنگاه های اقتصادی موجود در بازار بورس دولتی هستند و همین امر شفافیت را تا حدی کم می کند. در اینجا است که هدف اهمیت پیدا می کند. پیشتر درباره ی اهمیت به خاطر داشتن هدف اصلی تجارت صحبت کردیم. زمانی که با توجه به هدف فعالیت تجاری خود را آغاز می کنید باید دقت کنید که این هدف در محیط سرمایه گذاری ثبت شده است. ورود به بازار های دولتی در این حال چیزی شبیه قمار است.

بورس 3

بحث را با مصداق ادامه می دهیم.در بازار بورس ایران بنگاه های دولتی زیادی وجود دارند. همین امر باعث می شود که دولت بر این بازار نفوذ زیادی داشته باشد. این بدین معناست که شفافیت ممکن است کاهش پیدا کند. اگر همانطور که گفته شد همانند یک تاجر فکر کنید به سرعت متوجه خطری که برای سرمایه شما است می شوید.

سرمایه بنا بر ذات خود به جایی میرود که حداکثر امنیت را داشته باشد. سرمایه به دنبال رشد است و همین امر سبب می شود در صورت عدم امنیت به سرعت فراری شود. لحظه ای به این موضوع فکر کنید که با توجه به مشکلات اقتصادی ایران و کسری بودجه چگونه بنگاه های تولیدی ایران حجم بالای تولید را ثبت می کنند و این چنین رونقی در بخش بورس به وجود می آوردند؟

در این مرحله یک تاجر با سابقه به سرعت خطر را شناسایی می کند. شما مسئول سرمایه ی خود هستید و باید توانایی مدیریت آن را کسب کنید.آن زمان است که بورس به حالت عادی باز می گردد دیگر معنا پیدا نمی کند.

چگونه توانایی مدیریت سرمایه ی خود را بدست آورم؟

1. اخبار گوش کنید

به عنوان کسی که مدیریت سرمایه ای را بر عهده دارید در یک محیط زندگی می کنید و از نظر زمانی در یک بازه هستید. باید دقت کنید که در این بازه ی زمانی خاص در مکانی که شما زندگی می کنید چه اتفاقاتی در حال رخ دادن است. اگر اخبار سیاسی و اقتصادی را با جدیت دنبال کنید به سرعت چیزی را که دیگران شم اقتصادی می نامند را بدست می آورید. دقت داشته باشید که اطلاعات به شما قدرت بازیگری بیشتری می دهد و همین امر به شما کمک می کند تا سرمایه ی خود را به سرعت افزایش دهید.

2. کتاب بخوانید

کتاب خواندن به شما بینش تجاری خاصی می بخشد. کافی است اولین کتاب مدیریتی خود را تمام کنید تا شاهد پیشرفت و تصمیمات بهتر خود شوید. هرگز فراموش نکنید که کسانی که بهترین مدیریت را برای سرمایه ی خود انجام می دهند بیشتر از باقی مردم کتاب می خوانند.

3. با مردم ارتباط برقرار کنید

بسیاری از مدیران و تجار موفق دایره گسترده ای از افراد را به دور خود جمع می کنند. این افراد چرخه ای از قدرت و اطلاعات ایجاد می کنند که شما را در امر موفقیت کمک می کنند.با افراد موفق در عرصه خودتان مثل بورس ارتباط برقرار کنید. آن ها به شما کمک می کنند و موثق ترین اخبار را پیش از باقی مردم در اختیارتان می گذارند. این اخبار هم به شما قدرت پیشدستی می دهد و هم قدرت بدست آوردن بیشترین سود را از آن شما می کند. در نظر داشته باشید که یک تاجر گوشه نشین همیشه از باقی مردم عقب می ماند و امکان شکست را به جان می خرد.

4.روی مدرک دانشگاهی حساب زیادی باز نکنید

این امر که افرادی با مدرک تحصیلی بالا موفق تر هستند درست است اما در بازار تجارت و به خصوص بورس هیچ چیز نمیتواند با هوش تجاری مقابله کند. بسیاری افراد با تحصیلات زیاد نمی توانند به روشنی تله های تجاری را ببینند و محکوم به باختن کل سرمایه ی خود در بازار بی رحم تجارت می شوند. بسیاری دیگر هستند که شم تجاری خود و بدون مدارک خاص در زمینه ی مدیریت و یا تجارت موفقیت های بی نظیری کسب کرده اند. به خودتان متکی باشید و سعی کنید که موقعیت را خودتان تحلیل کنید. حتی اگر شکست بخورید تجارب بسیاری به دست خواهید آورد.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۷۸۷۱۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان