//
کدخبر: ۲۷۷۵۵۴ //

سوالات اساسی مرتبط با بورس

با رشد بی سابقه ی بازار بورس در ایران سوالات زیادی در ذهن سرمایه گذارانی که به این بازار جذب شده اند شکل گرفته است. این مقاله با هدف پاسخگویی به بنیادی ترین این سوالات تالیف شده است. اگر شما هم از سرمایه گذاران تازه وارد در بورس هستید با ما همراه باشید.

سوالات اساسی مرتبط با بورس

بورس هر کشور یکی از اساسی ترین بخش های اقتصاد را تشکیل می دهد. با توجه به اهمیت توسعه اقتصادی و نقش پررنگ سرمایه گذاری های کلان در رشد و توسعه ی اقتصادی، بازارهای بورس به عنوان یکی از درگاه های تامین سرمایه ها بزرگ ایجاد شده اند.

به گزارش فرتاک نیوز، شفافیت و قانونمندی این بازار ها باعث می شود بازار بورس با سایر بازار های سنتی متفاوت باشد. این بازار بزرگ دارای پشتوانه ی قانونی است و همین امر باعث می شود که امنیت آن می شود.

رشد در بازار بورس نشان دهنده رشد اقتصادی و افزایش تولید در یک کشور است. این روزها این بازار خاص در ایران نیز گرم است و با توجه به فراز و نشیب های آن سوال های زیادی در ذهن تازه واردان به این بازار بزرگ را درگیر می کند. ما در این مقاله تلاش خواهیم کرد تا به برخی از این سوالات پاسخ دهیم.

چرا نیاز به سرمایه گذاری در بورس داریم؟

با توجه به کاهش ارزش پول این نیاز احساس می شود که پول خود را در جایی سرمایه گذاری کنیم تا به پشتوانه ی آن از سرمایه ی خود مراقبت کنیم. دقت داشته باشید که این حمایت از سرمایه های شما فقط در صورتی ممکن است که در بنگاه های پر سود و باثبات نگهداری شوند.

وقتی شما در یک بنگاه با تولید مناسب سرمایه گذاری کنید هرگز دچار ضرر های ناگهانی نمی شوید. در نظر داشته باشید که ضرر های کوچک بسیار معمول هستند اما از دست دادن بیشتر سرمایه نشانه ی عدم امنیت سرمایه ی شما است.

مطلب دوم که نیاز به سرمایه گذاری در بورس را به ما یادآور می شود قدرت زیاد نقد  کردن سرمایه است. شما می توانید سرمایه ی خود را هر زمان که بخواهید نقد کنید.

البته باید در کنار این نکته توجه داشته باشید که اگر سهام شما یا بورس سقوط کند شما امکان این کار را ندارید. دلیل این امر آن است که شما نیاز دارید سهام خود را به شخص دیگری بفروشید و هر زمانی که سهام شما سقوط کرده باشد دیگر کسی سهام نمی خرد. پس به نوسانات بازار توجه داشته باشید و از متخصصان کمک بخواهید.

امنیت بازار بورس تا چه اندازه است؟

بازار بزرگ بورس به دلیل شفافیت بالا و امنیت قانونی آن مشهور است. اگر به تحلیلگران بورس مراجعه کنید حتماً آن ها برای شما توضیح خواهند داد که دولت ها با قانون گذاری برای این بازار به ثبات و امنیت آن کمک می کنند. بنگاه های اقتصادی که سهام خود را برای فروش میگذارند به شدت زیر نظر هستند و همین امر خیال سرمایه گذاران را آسوده می کند.

همانطور که توضیح داده شد امنیت این بازار بالا است. اما دقت کنید که این بازار هیچگونه بیمه ای ندارد. اگر بنا بر هر دلیلی بنگاه اقتصادی شما ورشکست شود پول شما نیز صفر خواهد شد. با سرمایه گذاری در یک بنگاه شما قبول می کنید که در سود و ضرر این بنگاه شریک باشید. توصیه ما این است که در بنگاه های قدیمی و با ثبات سرمایه گذاری کنید.

بورس 2

آیا ورود به بورس به دانش خاصی نیاز دارد؟

این سوال ممکن است گمراه کننده باشد.شما برای ورود به بورس نیازی به دانش دانشگاهی ندارید. البته که ممکن است کسانی در بورس به صورت حرفه ای فعالیت می کنند که مدارک مرتبط دارند اما شما برای مدیریت سرمایه ی خودتان نیازی به تحصیلات دانشگاهی خاص ندارید. این جواب زمانی گمراه کننده می شود که ممکن است فرد تصور کند بدون هیچ دانش فردی و مالی می تواند وارد بازار بورس شود.

شما برای وارد به این بازار نیاز به برخی دانش دارید. همانطور که پیش نیاز پرداختن هزینه خرید در سوپرمارکت شناخت واحد پولی است، نیاز ورود به این بازار پر سود نیز شناخت تعارف بورس، آگاهی از اخبار این بازار و همچنین دانش مالی است. اگر شما به هر دلیل احساس میکنید که این دانش را ندارید می توانید از برخی کارگزاری ها استفاده کنید.

به طور کلی داشتن تحصیلات مرتبط با بورس باعث می شود دریافت اطلاعاتی شما نسبت به سایر افراد بیشتر باشد اما موفقیت در بورس نیازی به داشتن تحصیلات خاص ندارد. شما می توانید با تکیه بر شم اقتصادی خود و همچنین دانش اندک به سرعت موفق شوید.

بورس 3

هدف از سرمایه گذاری در بورس چیست؟

هدف اصلی در هر نوع فعالیت اقتصادی سود است. معنایی ندارد که شخصی بدون سود سرمایه ی خود را به جایی منتقل کند.

بنگاه های اقتصادی و کارخانه ها برای جذب سرمایه تلاش می کنند تا ثبات و امنیت کافی را فراهم کنند چرا که سرمایه در اصطلاح به شدت ترسو است. یکی از اصول پایه ای اقتصاد این است که سرمایه همواره از بازار های بی ثبات خارج می شود و در کسب سود بیشتر به بازارهای امن تر و با ثبات تر می رود.

شخصی که قصد دارد به بازار بورس وارد شود باید در نظر داشته باشد که هدف اصلی اون کسب سود بیشتر است. در این بازار رقابت های زیادی در جریان است که ممکن است افراد ناآگاه و سرمایه ی آن ها را باهم نابود کند. همیشه به افراد متخصص و بی طرف مراجعه کنید تا بر پایه ی دانش و تخصص خود تصمیم بگیرد. هیچگاه هدف اصلی را گم نکنید و در میان هزاران معامله سرمایه ی خود را از دست ندهید.

نکته کلیدی در نگهداری سرمایه در بازار بورس چیست؟

همانطور که توضیح داده شد هدف اصلی از حضور در بورس و هر گونه فعالیت اقتصادی کسب سود است. به این منظور شما نیاز به اطلاعات جدید و همچنین آگاهی از وضعیت اقتصادی و سیاسی کشور دارید. این اطلاعات باعث تقویت شم اقتصادی شما می شوند و کمک می کنند که به خوبی از سرمایه ی خود محافظت کنید. نکته ی کلیدی مدیریت سرمایه در بازار بورس پیگیری مداوم اخبار و آگاهی سیاسی و اقتصادی است. 

اگر میخواهید در این بازار موفق باشید باید از حالت خنثی درآمده و به صورت فعال پیگیر تمام اخبار باشید. شما نیاز به یک آگاهی کلی از وضعیت کشور دارید. لازم نیست که به یک متخصص سیاسی و اقتصادی تبدیل شوید. کافی است اخبار را دنبال کنید و تاثیر آن ها را بر بازار مشاهده کنید تا در نهایت نسبت به تغییرات حساس شوید و قدرت پیش بینی بدست بیاورید.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۷۷۵۵۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان