//
کدخبر: ۲۷۳۲۲۳ //

از تکذیب حادثه آتش‌سوزی اتوبوس بین‌شهری تا اطفای حریق در کارخانه تولید ایزوگام شیراز

در پی انتشار ادعای کذب برخی از فعالین فضای مجازی کلیپی مبنی بر وقوع آتش‌سوزی یک دستگاه اتوبوس بین‌شهری در شهر شیراز به آگاهی می‌رساند، هیچ حادثه‌ آتش‌سوزی اتوبوس بین‌شهری در سال جاری در شهر شیراز رخ نداده است.

از تکذیب حادثه آتش‌سوزی اتوبوس بین‌شهری تا اطفای حریق در کارخانه تولید ایزوگام شیراز

در پی انتشار ادعای کذب برخی از فعالین فضای مجازی کلیپی مبنی بر وقوع آتش‌سوزی یک دستگاه اتوبوس بین‌شهری در شهر شیراز به آگاهی می‌رساند هیچ حادثه‌ آتش‌سوزی اتوبوس بین‌شهری در سال جاری در شهر شیراز رخ نداده است.

کلیپ و تصاویر حادثه‌ آتش‌سوزی اتوبوس بین‌شهری شیراز کذب است

به گزارش فرتاک نیوز ، روابط عمومی سازمان آتش‌نشانی شیراز اعلام کرد: کلیپ و تصاویری که هم‌اکنون در حال انتشار در فضای مجازی است، مربوط به حادثه آتش‌سوزی در تاریخ پنجم اسفندماه سال ۱۳۹۴ است که یک دستگاه اتوبوس از نوع اسکانیا که حامل ۴۰ نفر مسافر بوده و مسافران این اتوبوس در قالب تور دانشجویی از تهران به طبس رفته بودند که هنگام برگشت به مشهد در حین عبور از شهر گناباد دچار حادثه شدند و تعدادی از این دانشجویان با جراحت‌های سطحی در بیمارستان امدادی بیدخت بستری شدند و این حادثه ۱۰ زخمی بر جای گذاشت که خوشبختانه این حادثه هیچ تلفات جانی در برنداشت.

بر اساس بررسی‌های اولیه، اصطکاک لاستیک و درنهایت ترکیدگی یکی از لاستیک‌های اتوبوس و نشت گازوئیل سبب انفجار و حریق آن شده بود و به جد این ادعا از سوی سازمان آتش‌نشانی شیراز تکذیب و رد می‌شود و یادآوری می‌شود تصاویر و کلیپ انتشاریافته مربوط به حادثه آتش‌سوزی اتوبوس بین‌شهری گناباد است.

اطفای حریق در مخزن قیر کارخانه تولید ایزوگام

روز گذشته در پی دریافت خبری توسط سامانه ۱۲۵ ستاد فرماندهی سازمان آتش‌نشانی مبنی بر حریق مخزن قیر کارگاه ساخت ایزوگام در حومه شیراز (جنب سایت بازیافت برمشور)، بلافاصله تیم اطفایی به همراه خودروهای اطفایی سبک و سنگین از ایستگاه‌های ۱۰ و ۱۳ به محل حادثه اعزام شدند.

به گزارش روابط عمومی سازمان آتش‌نشانی شیراز، آتش‌نشانان به‌محض حضور در محل مشاهده کردند آتش‌سوزی دریکی از مخازن نگهداری قیر این مجموعه به وقوع پیوسته و شعله‌های آتش در حال گسترش به سایر قسمت‌های این کارخانه است که بلافاصله آتش‌نشانان به چندین گروه تقسیم و ضمن سردسازی مخزن و اطفا کامل حریق را انجام داده و از سرایت آتش به انبار اصلی و مجموعه نگهداری مواد اولیه جلوگیری به عمل آوردند.

کانون حریق مخزن قیر بود که آتش‌نشانان با به‌کارگیری تجهیزات اطفایی مخصوص و رشته‌های آب‌رسانی اقدام به سرد کردن مخزن کردند و با تلاش نفس‌گیر آتش‌نشانان از وقوع انفجار در این مخزن جلوگیری شد.

با مهارت و سرعت عمل آتش‌نشانان خوشبختانه در این حادثه به کسی آسیبی وارد نشد همچنین صاحبان کارخانه و نیروهای مشغول فعالیت در چنین مکان‌هایی باید موارد ایمنی را رعایت تا شاهد این‌گونه حوادث نباشیم.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۷۳۲۲۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان