//
کدخبر: ۲۵۲۸۵۰ //
زهرا سعیدی مبارکه، نماینده مجلس شورای اسلامی

بازمانده سربلند از مجلس یازدهم/ آراء چهار برابری نسبت به دوره دهم

فرتاک نیوز، انتخابات مجلس یازدهم با تمامی فراز و نشیب هایش به پایان رسید، اما نباید از اتفاقات انتخابات اصفهان و آرا قابل توجه خانم زهرا سعیدی مبارکه غافل بود .

بازمانده سربلند از مجلس یازدهم/ آراء چهار برابری نسبت به دوره دهم

نادر دارستانی؛ انتخابات مجلس یازدهم با تمام فراز  نشیب هایی که بدنبال داشت، در روز دوم اسفند با حضور مردم در پای صندوق های اخذ رای برگزار گردید تا نتایج و اتفاقات این انتخابات تحت تاثیر ویروس کرونا در کشور قرار بگیرد و آن چنان که باید به آن پرداخته می شد، مورد توجه قرار نگیرد.

یکی از مهم ترین اتفاقات انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه اصفهان رقم خورد، جایی که در نهایت لیست اصولگرایان  متشکل از:امیرحسین بانکی پور فرد، عباس مقتدایی، مهدی طغیانی، زهراشیخی مبارکه و حسین میرزایی با کسب آرا لازم به مجلس یازدهم راه یافتند .

 اما در همین انتخابات علی رغم این که مردم این شهر همان طور که گفته شد بصورت لیستی به منتخبین خود رای دادند، یک اتفاقا جالب هم رقم خورد، جایی که خانم زهرا سعیدی مبارکه، نماینده مجلس دهم در حوزه شهرستان مبارکه، در این دوره از حوزه انتخابیه اصفهان بدون وابستگی جناحی شرکت نمود تا خود را در سطحی دیگر مورد آزمایش قراردهد، اقدامی قابل تحسین و شجاعانه که در نهایت حدود 80 هزار از آرا مردم را بخود اختصاص داد تا بعد از حسن کامران نماینده ادوار مختلف مجلس که نفر ششم شده بود، تنها با اختلافی کم تر از هزار رای بعنوان نفر هفتم حوزه انتخابیه اصفهان معرفی شود و جالب تر این که حدود دو برابر بیشتر نسبت به نفرات هشتم و نهم خانم ها نیره اخوان نماینده ادوار گذشته مجلس اصفهان و ناهید تاج الدینی نماینده حال حاضر مجلس شورای اسلامی، رای کسب نمود، که می تواند در نوع خود کاری بزرگ از یک بانوی جوان باشد که برای اولین بار در اصفهان کاندیدا شده بود.

اما نکته قابل توجه  این می باشد که وی در انتخابات مجلس دهم با کسب 20 هزار و 463 رأی به عنوان نماینده مردم شهرستان مبارکه در مجلس شورای اسلامی انتخاب گردید ولی بعد از چهارسال و این بار در اصفهان شاهد آرا 80 هزار و چهار برابری او نسبت به دوره گذشته هستیم که می تواند حاوی پیام خاص باشد و نمی توان به آن بی توجه بود.

البته صرف نظر از این که جسارت و شهامت خانم سعیدی مبارکه برای حضور در انتخابات اصفهان ستودنی می باشد، نوع نگاه مردم اصفهان که شاید آنها را نسبت به تمامی مردم ایران متفاوت و همواره مطالبه گر نشان می دهد، ارزشمند است، چرا که آنها عملکرد را در نظر گرفته و بخوبی متوجه شدند که این بانوی جوان در دوره دهم اقدامات ارزشمندی را در سطح ملی و منطقه ای به سرانجام رسانده است و می تواند بعنوان یک نیروی قابل قبول برای مردم این شهر باشد.

البته همان طور که عنوان گردید ارائه لیست و توجه مردم به آن، شاید او را از هدف های مورد نظر دور ساخت اما کسب چهار برابری آرا نسبت به دوره گذشته آن هم در شهر اصفهان که تابع شرایط خاصی بوده و مردم نگاه تیزبینی نسبت به کاندیداها دارند، یک آراء بسیار معنی دار می باشد.

یکی دیگر از مواردی که باید به آن اشاره نمود، انتخاب خانم پروین صالحی مبارکه در حوزه انتخابیه شهرستان مبارکه می باشد، جایی که در دور دهم و نمایندگی حال حاضر آن برعهده خانم زهرا سعیدی مبارکه می باشد و عملکرد او در مجلس دهم باعث گردید که مردم این شهرستان در انتخابات مجلس یازدهم بار دیگر به یک خانم(پروین صالحی) رای دهند، آرایی در حدود 60 درصد نسبت به خانم زهرا سعیدی در دوره دهم، اما تاییدی بر شایستگی های بانویی دیگر از این خطه بود که در نوع خود می تواند بسیار ارزشمند باشد.

از اقدامات مهم خانم زهرا سعیدی مبارکه در مجلس دهم می توان به:

- قانون عدم بکارگیری بازنشستگان که حدود 8000 مدیر را بازنشسته نمود تا نیروهای جوان جایگزین آنها شوند.

- طرح مبارزه بر سوداگری بازار مسکن (طرح مالیات بر عایدی) که هم اینک این طرح به تصویب کمیسیون اقتصادی رسیده و منتظر ارجاع به صجن علنی مجلس می باشد.

 - دفاعیات تاثیرگذار از کامیونداران، دفاع قاطعانه از شرایط بد آب زاینده رود و کشاورزان اصفهان و هم چنین دفاع از حق پرداخت آلایندگی صنایع آلاینده و...

جان کلام این که در این هیاهوی کرونا که تمامی رسانه های دنیا را متوجه خود ساخته است، بد ندیدیم که به این موضوع نگاهی گذرا داشته باشیم و ان شالله در اولین فرصت سعی خواهیم کرد در یک گفت وگوی ویدیویی بیشتر با این بانوی تاثیرگذار مجلس دهم آشنا شویم.

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۵۲۸۵۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان